Dynamics NAV B2B webshop

Står du uden B2B webshop – i 2022?

Hvis du I dag har en Dynamics NAV ERP løsning kan du med fordel overveje om du skal etablerer dig en B2B webshop og forbinde denne med en integration. 

Hvorfor integration mellem din B2B webshop og Dynamics NAV?

Ja, man kan vende den om og spørge hvad ville det betyde, hvis man ikke havde en integration mellem jeres Dynamics 365 Business Central og B2B webshop. Det vil kræve manuelt arbejde som jeres ansatte skal udføre. primært er det at flytte data mellem to systemer. 
 

Hvilken data er vigtigst at integrere? 

Dette afhænger af hvilket segment vi arbejder med. Vi kan belyse nogle eksempler for at gøre det mere konkret. Hvis vi forstiller os en sælger fra jeres virksomhed – hvilket data er vigtigt for vedkommende i tilfælde af de skal interagerer med en kunde?  
  1. Sælgeren har kundens stamdata
  2. Sælgeren kan se deres kredit – og om denne er nået sin grænse.
  3. Sælgeren skal kunne se tidligere ordre lagt
  4. Sælgeren skal kunne se kundegruppe priser som er tildelt og kostpris
  5. Varer der er udsolgte- har vi en erstatningsvare? hvis ikke, har vi estimeret dato for hvornår denne kan være tilgængelig igen? 
  6. Sælgeren kan se priser på fragt og betalingsbetingelser på denne kunde.
  7. Det er muligt at se andre leveringsadresser på kunden. 
  8. Kunden har kontakter som hver i sær har deres behov
Pointen er, at ud fra denne liste kan man se, at der er behov for forskellig data, som kan findes i virksomhedens Dynamics 365 Business Central. En B2B løsning skal trække denne data, akummulere det og vise det for brugeren – i dette eksempel er jeres egene sælgere. 
 

Hvorfor Magento 2?

Der findes mange mange CMS løsninger derude – vigtigst er at man har fuldt frihed til at kunne implementere de funktioner som opfylder jeres behov. Magento er Open Source og kan moduleres og har et fantastisk API som kan benyttes til at have snitflader der integrer med andre systemer. 
 

Hvem kan hjælpe dig med at udføre projektet? 

Fra jeres virksomhed er det vigtigt, at en ERP ansvarlige, en sælger og muligvis en forretningsudvikler kan kortlægge virksomhedens aktiviteter holdt op mod hvilket data de bruger – eks. en afklaring af prislogik i virksomheden ville kræve en ERP bruger og sælger sætter sig sammen og belyser hvordan og hvorfor. 
 
Ellers er der brug for en ERP konsulent og eller udvikler, som kan sikre at logikken i løsningen er som man forventer også til sidst er det vigtigt at vi har en udvikler der kan udstille den data vi skal bruge. 
 
Sidst og ikke mindst, så skal vi bruge en dataspecialist som sagtens kan være backend Magento udvikler. Hans rolle vil være, at oversætte data fra Dynamics 365 Business Central til denne B2B løsning bygget i Magento 2. 
 
En solid gruppe med fod i flere lejre med det formål at finde best practice for at få det bedste resultat. 
 
 

Process for en B2B webshop og integration? 

 Vil man undgå issues som kan koste mange timer længere i processen, så er det vigtigst, at man starter med en integration. Få data i jeres ERP løsning klargjort – med garanti skal det vaskes før i rigtig kan bruge denne data som tiltænkt. Får i styr på jeres data, kan det i hvertfald give jer et bedre projekt. 

Hvor meget koster en B2B webshop?

man skal forvente minimum 250.000,- til udvikling af diverse funktioner – dernæst kommer der en god potion tilretninger. Det koster også noget at have en cloud server. udover det ser vi nok en 150.000,- til design implementering. 

Man vil nærme sig de ca. 500.000,- kr. for en færdig B2B webshop.  

 

Hvor meget koster en integration mellem ERP og E-commerce?

Denne del afhænger klart også af hvad man har tænkt sig. Vil man skræddersy sin integration? Betale pr. time og ikke vide hvor man ender? Eller vælge en SaaS integration baseret på Cloud? Her findes der eksempelvis  – den dyreste løsning koster ca. 5000,- pr. md. 

Kunder som har en B2B webshop integreret deres Dynamics NAV/365 Business Central 

Arcane Tinmen B2B webshop I magento
Troldtekt B2B webshop til hele europa

Arcane Tinmen ApS

Troldtekt A/S

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov? Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk

Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk

Sprog