B2B løsning til
Arcane Tinmen

Arcane Tinmen lever for et helt særligt formål – de skaber og distribuerer beskyttelseslommer til alle de spil og kort, som vi som unge, voksne og i familien holder så meget af.

 

Lommerne er blandt andet skabt til at beskytte Pokémon, Magic: The Gathering og dine yndlingsbrætspil. Arcane Tinmen distribuerer verden over, og det havde skabt et større pres på deres system.

 

Tid til at optimere.

Her er nogle af udfordringerne

Lad os bare sige, at der var en del udfordringer.

Sådan er det når man er en butik der pludselig oplever stor efterspørgsel og vækst.

 

Nogle af udfordringerne var blandt andet, at mange kunder efterspurgte produktinformation, marketingmateriale og billedmateriale, som de kunne bruge på deres hjemmeisde, samt generel fremvisning af sortiment til forskellige markeder og produkter.

 

Samtidigt oplevede Arcane TInmen at deres salgsproceesser var alt for manuelle.

 

Forudbestillinger, genbestillinger og produkter med begrænset oplæg blev håndteret manuelt,  alt imens kunderne ønskede at foretage deres indkøb selv. Endnu en udfordring var, at kunderne kommunikerede på flere forskellige sprog.

Hvordan hjalp vi
Arcane Tinmen?

Hele problemet med Arcane Tinmens situation var, at de ikke havde en B2B webshop med integration til deres Dynamics NAV ERP system. 

 

Og kan du mærke det? Det er nu vi ryger helt ned i det tekniske nitty gritty.

 

Hver gang vi går til en ny kunde, så tager vi de samme 3 skridt.

 

  1. Analyse
  2. Scope og udvikling
  3. Test og søsætning 

Analyse

Vi stiller altid den samme række spørgsmål til vores kunder – på den måde får vi et dybdegående indblikm i deres virksomhed og deres behov.

 

Spørgsmålene ser således ud:

  1. Hvilken version Dynamics NAV er installeret?

  2. Hvem er jeres leverandør? 

  3. Kan jeres leverandør publicere jeres data via webservices, Odata eller et API vi kan tilgå? 

  4. Hvor mange produkter ønsker i synkroniseret til shoppen?

  5. Skal vi synkroniserer debitor?

  6. Har jeres debitor kontakter der skal synkroniseres til shoppen? 

  7. Er der flere leveringsadresser? 

  8. Hvor mange markeder ønsker i at arbejde med. 
Arcane Tinmens leverandør – JM Data A/S har været uundværlige i denne proces, ifm. validering og tilføjelse af data.

Resultatet af
analysen

Da de seks spørgsmål var blevet besvaret stod det klart for os hvad Arcane Tinmen havde behov for. Vi lavede en liste med behovene til deres B2B webshop.

En NAV Integration
til Magento 2

  • Stamdata på produkter overført fra NAV til Magento.
  • Der synkroniseres kolli antal på hvert produktgruppe.
  • Priser på produkter overføres fra NAV til Magento.
  • Stamdata på debitor overføres fra NAV til Magento.
  • Der synkroniseres kontakter fra NAV til Magento, som bindes op til en eksisterende debitor.
  • Der synkroniseres ekstra adressefelter
  • Ordredata fra Magento overføres til NAV – primært salgshoved og salgslinjer
  • Lager synkroniskering på flere lokationer fra NAV til Magento
  • Kunder bindes til forskellige lagerlokationer. 

B2B webshoppen
- funktionliste

  • Login for at tilgå siden
  • Kunder handler på deres respektive valuta
  • Backorder funktion af produkter
  • Preorder af produkter
  • Genbestilling af tidligere ordre med mulighed for at vælge til og fra
  • Upload af ordre som CSV fil
  • Vedhæfte produktinfo på produktside
  • Relaterede produkter på produktside
  • Nye produkter fremhæves nemmere på forside
  • Mest solgte fremhæves på forsiden nemt – hvis funktionen tilladt, styres dette automatisk.
  • Banner nemt adminstreres til kampagner og budskbaer generelt.
  • Labels på produkter – her kan kunden selv uploade deres egne designs og styre funktionen efter behov.
  • En simpel profilside, hvor man kan tilgå ordre og derfra printe ordre ud i en “print venlig” format.

3 vigtige punkter
I analysen

Der var efter vores mening 3 unikke punkter, som gjorde casen meget spændende – ikke noget som er “rocket science” men stadig bemærkelsesværdigt.

 

Noget som ville kræve mere afklaring og et godt samarbjede med eksterne leverandører for at nå det resultat som kunden ønskede sig og havde forstille sig. 

Vigtige punkter i analysen

Der manglede
disse 3 ting

  • Et design som kunderne kan genkende. Et stærkt brand er altid vigtigt, også for B2B webshops. Arcane Tinmen fik redesignet deres website af det aarhusianske kommunikationsbureau Campfire & Co.

  • Et loyalitetsprogram. Der blev skabt et loyalitetsprogram til kunden, som udløste en fiktiv valuta, som i dets rette element blev kaldt “Dragon Gold”, som af kunden kan bruges på udvalgte varer, efter de har lavet en ordre.

  • At Dynamics NAV viser korrekt data, samt funktioner relateret til den data NAV udstiller til Magentoløsningen. Her var det vigtigt med et godt samarbejde med en NAV leverandør.

Projekt afgrænsning

Scope og udvikling

Vi kunne hurtigt se, at der ikke var sammenhæng mellem ønskelisten, Arcane Tinmens budget og tidsrammen for opgaven. Vi holdt et møde med fokus på hvordan vi kunne nå deadlinen med flest muligt features, og indenfor budgettet. 

 

Vi kiggede på om vi kunne forsimple nogle features uden at gå på kompromis med kvaliteten.

 

På denne måde kom vi i fællesskab frem til en løsning som passede med både deadline, funktionalitet og budget.

Projektet skulle løbe over en måned, og her blev der lagt en simpel slagplan for hver uge.

 

    1. Udvikling startes hver uge
    2. Test foretages fredag i hver uge
    3. Rettelser implementeres mandag inden der udvikles nyt.

Absolut vigtige decipliner

Test og søsætning

Vi begravede os dybt nede i dragens hule og udviklede Arcane Tinmens løsning på en måned. 

 

Herefter var løsningen klar til at flyve. Der blev givet grønt lys til at funktionerne levede op til kravene, og den eksterne ERP leverandør – JM Data fra Herning – sørgede for at driftsregnskabet var forbundet til integrationen. 

 

Ready for takeoff.

Ja, hvad skete der efterfølgende?

Resultater efter implementering

Vi startede med implementeringen af løsningen d. 1. Marts 2019 og afleverer d. 3. April 2019. 

 

Efter søsætningen oplevede Arcane Tinmen at de helt rigtige tal begyndte at rulle ind.

  • 37% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Maj
  • 85% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Juni
  • 95% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Juli

Både Arcane Tinmen og Droppin Development var lykkelige for det fantastiske samarbejde.

Virksomheder der har valgt at digitaliser

Flere cases med
Integration & B2B

AB Camping & Outdoor A/S

Secret Kitchen Engros ApS

Shark Gaming Systems A/S

 

 

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk