b2b e-commerce funktioner

Lidt om B2B

B2B ecommerce er i rivende udvikling – flere og flere virksomheder opdager, at indkøbere har ændret sig. Købsmønstre er ikke som de engang var. Meget som engang var acount tungt er nu understøttet af digitale løsninger, som vi kalder B2B ecommerce – mange bruger også udtrykket en “portal”.

Hvis man som virksomhed nu har opdaget, at tiden er oinde til en B2B e-commerce løsning – hvad så nu?

Hvor eller hvordan starter man? 

Jamen, ret simpelt – vi starter pragmatisk. Dvs. vi skal ikke bruge flere måneder på at lave en uendelig lang liste af hvad vi tror vores behov måtte være. 

Ja, vi dropper kravspecifikationen. Spild af god tid, hvor man i stedet kan verificere at man er på rette vej. Det gør vi ved at bygge en mindre løsning, og tidligt i fasen onboarde udvalgte kunder til at teste og give feedback. 

Det er vel det som mange kalder “agilt” 

Derfor har vi i denne artikel et link til vores liste at B2B ecommerce funktioner som man kan lade sig inspirerer hvis man mangler funktioner som man gerne vil præsentere for sine kunder:

2022 liste af B2B funktioner

  1. Oprette kundegrupper
  2. Kundegruppe pris
  3. Varer Specifik prisgruppe
  4. Rabatter
  5. Oprette en kundekonto
  6. Oprette flere konto pr. virksomhed
  7. Se åbne, betalte faktura
  8. Downloade Faktura i PDF
  9. Configurable produkter
  10. Produktvarianter i matriks 
  11. Anmode om en leveringsdato 
  12. Betaling via faktura 
  13. Betaling med kreditkort
  14. Rabat % ved betaling med kreditkort eller faktura betales før betalingsdato
  15. Oprette flere leveringsadresser
  16. Genbestilling af tidligere ordre
  17. Back-order mulighed ved varer som har 0 i beholdning
  18. Kundespecifik kategorier eller varer
  19. Login for at handle eller se priser
  20. Upload PDF / andre dokumenter på produkter
  21. Minimum antal MOQ
  22. Quick order
  23. Afgifter på specifikke varer 
  24. Pant afregning
  25. Flere lagerlokationer
  26. Pre-order
  27. Avanceret søgning
  28. Produkt sample ordre 
  29. Order tracking
  30. Mængdepriser
  31. Real time lagerstatus – vis hvornår den sidst er opdateret. 
  32. Modtag et tilbud
  33. Live support
  34. God Navigation på sitet
  35. Mobil responsiv design
  36. Oprette kreditnota
  37. Delhævninger
  38. Delleveringer
  39. Ordre kommentar
  40. Email opt ind til email marketing. 
  41. Mulighed for at skjule priser – mange kunder kan bruge B2B løsning til at vise kunder hvilket produkter der er 
  42. nedtælling til levering
  43. Flere leveringsmuligheder – standard og ekspreslevering
  44. Fri fragt ved ordrestørrelse. 
  45. Mulighed for at betale med kredit / kredit kontrol. 
  46. Loyalitets funktion 
  47. Mulighed for flere sprog
  48. Mulighed for flere valuta
  49. Mulighed for at se købsfrekvens
  50. Markere kunder som ikke har bestilt siden x 
  51. Aktivere / deaktivere kundekonto.
    Kunder som oprettes i løsningen skal ikke efter oprettelse kunne handle. Her skal man kunne aktivere nye konti. Omvendt skal man også kunne deaktivere en konto hvis der er behov for det.
  52. Serienummer etablering ved køb af produkt med serienummer
  53. Skjule leverandørens varenumre og tilføje interne varenumre. 
  54. Produktkonfigurator

Related Post

Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk

Sprog