b2b e-commerce funktioner

Lidt om B2B

B2B ecommerce er i rivende udvikling – flere og flere virksomheder opdager, at indkøbere har ændret sig. Købsmønstre er ikke som de engang var. Meget som engang var acount tungt er nu understøttet af digitale løsninger, som vi kalder B2B ecommerce – mange bruger også udtrykket en “portal”.

Hvis man som virksomhed nu har opdaget, at tiden er oinde til en B2B e-commerce løsning – hvad så nu?

Hvor eller hvordan starter man? 

Jamen, ret simpelt – vi starter pragmatisk. Dvs. vi skal ikke bruge flere måneder på at lave en uendelig lang liste af hvad vi tror vores behov måtte være. 

Et godt råd – lær mere om B2B kunderejsen for at være klædt godt på.

Ja, vi dropper kravspecifikationen. Spild af god tid, hvor man i stedet kan verificere at man er på rette vej. Det gør vi ved at bygge en mindre løsning, og tidligt i fasen onboarde udvalgte kunder til at teste og give feedback. 

Det er vel det som mange kalder “agilt” 

Derfor har vi i denne artikel et link til vores liste at B2B ecommerce funktioner som man kan lade sig inspirerer hvis man mangler funktioner som man gerne vil præsentere for sine kunder:

2022 liste af B2B funktioner

  1. Oprette kundegrupper
  2. Sæt kundegruppe pris
  3. Kundespecifik pris
  4. Varer Specifik prisgruppe
  5. Rabatter
  6. Oprette en kundekonto
  7. Oprette flere konto pr. virksomhed
  8. Se åbne, betalte faktura
  9. Downloade Faktura i PDF
  10. Configurable produkter
  11. Produktvarianter i matriks 
  12. Anmode om en leveringsdato 
  13. Betaling via faktura 
  14. Betaling med kreditkort
  15. Rabat % ved betaling med kreditkort eller faktura betales før betalingsdato
  16. Oprette flere leveringsadresser
  17. Genbestilling af tidligere ordre
  18. Back-order mulighed ved varer som har 0 i beholdning
  19. Kundespecifik kategorier eller varer
  20. Login for at handle eller se priser
  21. Upload PDF / andre dokumenter på produkter
  22. Minimum antal MOQ
  23. Quick order
  24. Afgifter på specifikke varer 
  25. Pant afregning
  26. Flere lagerlokationer
  27. Pre-order af varer som ikke har beholdning. 
  28. Avanceret søgning
  29. Produkt sample ordre 
  30. Order tracking
  31. Mængdepriser
  32. Real time lagerstatus – vis hvornår den sidst er opdateret med et time stamp.
  33. Opret et tilbud og konverter denne til en ordre. 
  34. Live support
  35. God Navigation på sitet, også nem navigation med hoved- og underkategorier. 
  36. Mobil responsiv design
  37. Oprette kreditnota
  38. Delhævninger på en ordre.
  39. Delleveringer på ordrer. 
  40. Ordre kommentar
  41. Email opt ind til email marketing. 
  42. Mulighed for at skjule priser – mange kunder kan bruge B2B løsning til at vise kunder hvilket produkter der er 
  43. nedtælling til levering
  44. Flere leveringsmuligheder – standard og ekspreslevering
  45. Fri fragt ved ordrestørrelse. 
  46. Mulighed for at betale med kredit / kredit kontrol. 
  47. Loyalitets funktion 
  48. Mulighed for flere sprog
  49. Mulighed for flere valuta
  50. Mulighed for at se købsfrekvens
  51. Markere kunder som ikke har bestilt siden x 
  52. Aktivere / deaktivere kundekonto.
    Kunder som oprettes i løsningen skal ikke efter oprettelse kunne handle. Her skal man kunne aktivere nye konti. Omvendt skal man også kunne deaktivere en konto hvis der er behov for det.
  53. Serienummer etablering ved køb af produkt med serienummer
  54. Skjule leverandørens varenumre og tilføje interne varenumre. 
  55. Produktkonfigurator

Relateret indlæg