Kontakt os og få et uforpligtende tilbud
Vi laver den tekniske løsning, der forbinder din Magento2 shop med jeres ERP-system. En ERP integration er en to-vejs synkronisering af produkter, kunder, lagerstatus og ordrer. Vores integration er kompatibel med Dynamics NAV og Dynamics 365 Business Central – både on premise og SaaS løsning.
Kontakt os endelig, hvis i har brug for en skræddersyet løsning til jeres opsætning.
Fordele ved ERP integration
Det er en fordel med en stærk ERP integration, fordi det letter din kundes arbejdsbyrde på flere områder.
- En automatiseret forbindelse mellem kundens Magento webshop og jeres ERP-system.
- Opdateret lagerstatus på tværs af systemer
- En strømlinet ordreproces
- Automatisk synkronisering af produkter, kunder, lagerstatus og ordrer.
- Færre fejl forårsaget af manuelle indtastninger
- En effektivfuld proces med kvalitets resultater
Afklaring
For at sikre en effektiv proces, er der en række ting, der skal afklares omkring ERP-systemet og den integration, der skal laves. Afklaring er essentiel, for at sikre jeres integration kan starte på de rette forudsætninger og afleveres med de rette specifikationer.
Vil du have en effektiv afklaring kan du starte med at besvare vores questionary – her stiller vi alle relevante spørgsmål for jeres kommende integration.
Du finder vores questionary her – gå til questionary.
Vigtige punkter at overveje
- Er din integration B2B så er det vigtig at, alle kunder har en unik email, som tilhører en debitor eller kontakt i NAV eller 365 BC, som synkroniseres med over til Magento.
- Prislogik i ERP skal afstemmes i forhold til projekt.
- Produkt stamdata skal være afstemt, enighed om hvad udgør denne del og hvad synkroniseres fra andre kilder.
- Der skal være en billedstrategi – skal billederne tilføjes manuelt i Magento eller være en del af synkroniseringen?
- Der skal være taget højde for kategori ID’er, således at ERP-systemet har et ekstra felt for alle produkter, hvor Magentos kategori ID kan indtastes.
- Osv – kontakt os for at få den fulde liste til en god forberedelse. Eller Besøg vores guide – Ultimativ guide til integration.
Process for ny integration
Hos Droppin tror vi på, at strategi og planlægning er med til at gøre hele processen mere gennemsigtig og overskuelig. Hvis vi skal udvikle en integration i samarbejde med kunden og en ERP-leverandør, arbejder vi derfor som udgangspunkt efter nedenstående proces.
Første afklaring
Vi stabler et møde på benene mellem kunden, hans/hendes ERP-partner og en udvikler fra Droppin. Vi taler om, hvilke behov din kunde har. Vi kortlægger projektets omfang og forudser faldgrupper og bliver klogere på, hvordan Magento webshoppen og ERP-systemet skal tale sammen.
Anden afklaring
Hos Droppin tror vi på, at strategi og planlægning er med til at gøre hele processen mere gennemsigtig og overskuelig. Hvis vi skal udvikle en integration i samarbejde med kunden og en ERP-leverandør, arbejder vi derfor som udgangspunkt efter nedenstående proces.
Produktion og test
Vi udvikler integrationen og tester løbende i samarbejde med ERP-leverandøren. Vi vil som altid sørge for at benytte standard logik i Dynamics NAV eller Dynamics 365 Business Central, og forventer udviklingstimer til jeres ERP leverandør.
Endelig test
Vi sørger for at ERP-integrationen virker optimalt – til den endelige test gennemgår vi sammen med jer en afleveringsliste. Vi sikrer os, at integrationen kan det som er aftalt den skulle – læs om specifikationer for integration.
Lancering og support
Vi går live med din nye integration. webshoppen og ERP-systemet skal tale sammen. Alt efter dine behov laver vi en supportaftale for løbende hjælp til drift og vedligeholdelse af webshoppen og forbindelsen til ERP-systemet.