Slut med manuelle processer

Med vores integration, er det slut med manuelle processor, som koster jeres virksomhed tid og penge. Vi automatiserer mange af jeres arbejdsgange og processor.

En backoffice med mere tid

Integrationen vil give jeres backoffice mere tid til andre typer opgaver, da man frigiver tid, som ellers bruges på at dele data mellem flere systemer.

Jeres data samlet et sted

Uniconta vil være centrum for data, og stedet, hvor data opstår og sendes til jeres Magento installation.

Ingen bekymringer for fremtiden

Jeres løsning vil følge jeres Uniconta og Magento i lang tid, og bygger på standard integrations metoder.




"Uniconta er et komplet & moderne økonomisystem i skyen"


Fordele ved en Uniconta integration

Det er fordelagtigt for langt de fleste virksomheder at integrere deres Magento 2 webshop med Uniconta. Flere processer bliver automatiseret, og der kan spares en masse tid, som kan bruges på andre og vigtigere ting.

Automatisering

Automatisering af trivielle processer. Slip for mange lavpraktiske opgaver der ingen værdi har for jer eller jeres kunder.

Eksisterende forretningslogik

Genbrug nuværende Uniconta forretningslogik og undgå at i skal tilpasse jeres data eller skal udvikle nye funktioner.

Færre menneskelige fejl

Vi undgåer menneskelige fejl ved at lade integrationen håndtere data fra jeres Uniconta til jeres Magento 2 webshop.

Stol på jeres data

Opdateret lagerstatus og stamdata på tværs af systemer betyder, at jeres organisation kan stole på hvad i ser i systemerne .

Processer udføres optimalt

Hurtigere og simplere ordre- og faktureringsproces betyder, at din virksomhed kan operere med optimal drift uden at være afhængig af menneskelige tastearbejde.

Funktionalitet

Integrationen sørger for jævnligt at kopiere data fra Uniconta til Magento. Integrationen tillader din Magento at kommunikere med Uniconta gennem Odata og en rest API. 

 

Modulet kommunikerer ved hjælp af Odata, som sikrer, at de to systemer er fuldt ud synkroniseret uden at være afhængige af hinanden. Hvis det ene system er nede, fungerer det andet uden problemer og systemet vil automatisk blive synkroniseret, når der igen er forbindelse.



De helt nøjagtige
specifikationer for integrationen

Varer

Nye varer oprettes, fjernede varer slettes og ændrede varer opdateres. Integrationen benytter Uniconta som ejer af alt varedata og synkroniseringen er derfor altid fra Uniconta til Magento.

  • Produktnavn
  • Varenummer
  • Beskrivelse
  • Enhedspris
  • Status
  • Momsgruppe
  • Vægt

Kontakter

Alle kontakter med e-mail synkroniseres. E-mailen benyttes som brugernavn ved login og er derfor unik i Magento. Den adresse kontakten har, sættes som standard leveringsadresse. Faktureringsadressen trækkes fra den tilknyttede debitors faktureringsadresse.

  • Kontaktnavn
  • E-mail
  • Standard Leveringsadresse 1 + 2
  • Standard Postnummer
  • By
  • Land
  • Debitornummer

Prislogik

I det vi snakker om standard prislogik i Uniconta er det vigtigt at inkludere følgende områder: 

1. Salgspriser

2. Salgslinjerabatter

3.Rabatgrupper

Disse 3 områder vil med højst sandsynlighed udgøre logikken i jeres måde at sætte priser i Uniconta, som vil være data, der synkronisere til jeres Magento 2 webshop.

Disse grupper benyttes på samme måde i Magento som de bruges i Uniconta. Salgspriser i Uniconta og salgslinjerabatter kopieres over i Magento og benyttes til udregning. 

          Salgspriser

  • Salgstype
  • Salgskode
  • Varenummer
  • Enhedspris
  • Tillad linjerabatprocent
  • Minimumsantal
  • Start- og slutdata
    Salgslinjerabatter
  • Salgstype
  • Salgskode
  • Kode
  • Minimumsantal
  • Linjerabatprocent
  • Start- og slutdata
    Debitorrabatgrupper
  • Kode
  • Beskrivelse
    Debitorprisgrupper
  • Kode
  • Beskrivelse

 

 

 

Ordrer

Order overføres fra Magento til Uniconta. Ordrenummeret fra Magento tages med i salgshovedet sammen med information på den kontakt der har lagt ordren. Standard logik i Uniconta understøttes således at den korrekte debitor faktureres for ordren. Ordrelinjer synkroniseres med varenummer og antal. Unicontas standard prislogik benyttes dermed til udregning af debitorens specifikke priser for varerne.

  • Ordrenummer fra Magento

  • Kundenavn
  • Kontaktnummer
  • Debitornummer
  • Leveringsadresse 1 + 2
  • Leveringspostnummer
  • Leveringsby
  • Leveringsland

        Ordrelinjer

  • Varenummer
  • Antal 

 

 

 

 KH-Technic A/S 

Virksomheden mindsker tastearbejdet og automatisere mange processor mellem deres back-office og kunder.

For inspiration – kan i læse om KH-Technics B2B løsning baseret på Magento 2 og med integration til deres Uniconta løsning. 

Case er på vej! 

 

Synkroniseringsintervaller

Der synkroniseres data hver nat, hvor Magento anmoder Uniconta om et nyt udtræk af dataen og herefter opdateres Magentoen med eventuelle ændringer.

RabbitMQ

For at kunne håndtere meget data som skal synkroniseres fra jeres Uniconta bruger vi RabbitMQ til at opsætte et køsystem, som skal forhindre serveren bliver overbelastet.

Implementeringstid

Fra Uniconta leverandør har publiceret den aftalte data, og givet adgang er implementeringstiden 14 arbejdsdage. Inden implementering igangsættes giver vi en skriftlig bekræftelse på data er fuldkommen og der er adgang som forventet.

 

Forudsætninger for leverance

  • Basis integration implementeres forud for videreudvikling på integrationen.
  • Al nødvendig data udstedes af leverandør inden integrationsarbejdet kan påbegyndes.
  • Adgang til testserver til Magento site, hvor udviklingen foregår leveres.
  • Adgang til testregnskab til Uniconta leveres.
  • Tilvalg igangsættes efter basisintegration er afleveret og godkendt.

 

 

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk

Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk

Sprog