For de fleste handelsvirksomheder med et kartotek af varer kan det være utrolig besværligt at skulle flytte alle sine varerdata fra en ERP løsning til en e-commerce platform.
Med den liste, kan vi hurtigt konkludere, at varedata der synkroniseres kræver en del afklaring og forståelse for, hvorfor varedata er struktureret som det er.
En virksomhed der ønsker at simplificere varedata på tværs af virksomheden skal derfor først ligge på den struktur man har i dag, og spørge sig selv, om det er tilstrækkeligt. Hvis ikke, så starter man med at hive fat i sin ERP leverandør.
Tag denne som et eksempel – disse Jordnødder er synkroniseret fra Dynamics 365 Busines Central, hvor der er oprettet en hovedvare og 4 simple vare som er tilknyttet denne hovedvare ved varenummer serien.
Disse varer synkroniseres til en Magento 2, hvor vi har forskellige parametre som vi kobler til denne vare, for at den på web kan illustreres som varianter. For de besøgende virker dette til at være en enkelt vare, men i virkeligheden er det 4 forskellige simple produkter der er bundet på følgende parametre når de synkroniseres
At varianter tilknyttes som varianter tilknyttet en hovedvare kræver ikke alene en god samtale med sin erp leverandør, men også med web-leverandøren. Generelt kræver det at alle er med på strukturen, fra oprettelse til synkronisering i en ERP integration er implementeret.
Disse 3 metoder er standard Magento 2 produkt muligheder. Det er vigtigt for os at vi understøtter standard, men skulle der være behov for at skræddersy denne del, er det også muligt – det anbefales ikke, men muligt. Læs mere om Magento 2 produkttyper her: https://docs.magento.com/user-guide/catalog/product-types.html
Har du spørgsmål til denne del er i mere end velkommen til at kontakte os eller læs mere om vores integrationsprodukt her: Dynamics Nav / 365 Business Central integration