Opnår flere automatiseret fordele ved produktoprettelse, opdatering på kundedata og fuldstændig automatisk overførsler af ordredata fra Magento 2 til jeres Trimit løsning bygget på NAV / 365 BC
Vores integration er bygget og mappet efter det datasæt som er standard i alle Trimit løsninger som er tilgængelig gennem et veldokumenteret API.
Vores integration kan tilpasses, men fundamentale dele som produktdata, kundedata, prislogik og ordredata er kommunikeret via Trimit API.
Magento 2 er et sandbox ecommerce platform, og kan bruges hvis i ønsker at sælge til privat eller kan også fungere som jeres webshop, hvor jeres erhvers kunder kan bestille jeres produkter til videresalg.
Med en TrimIT løsning, kan du nemt komme i gang med at sælge online med en Magento2 B2C eller B2B webshop. Du kan automatiserer mange af jeres processor så i slipper for at skulle vedligeholde data i to systemer.
Automatisering af trivielle processer. Slip for mange lavpraktiske opgaver der ingen værdi har for jer eller jeres kunder.
Genbrug nuværende Dynamics 365 forretningslogik og undgå at i skal tilpasse jeres data eller skal udvikle nye funktioner.
Vi undgåer menneskelige fejl ved at lade integrationen håndtere data fra jeres Dynamics Nav / 365 til jeres Magento webshop.
Opdateret lagerstatus og stamdata på tværs af systemer betyder, at jeres organisation kan stole på hvad i ser i systemerne .
Hurtigere og simplere ordre- og faktureringsproces betyder, at din virksomhed kan operere med optimal drift uden at være afhængig af menneskelige tastearbejde.
Integrationen sørger for jævnligt at kopiere data fra TrimIT Dynamics NAV eller 365 Business Central til Magento. Integrationen giver Magento 2 Webshop mulighed for at kommunikere med Dynamics 365 Business Central gennem Web Services.
Modulet kommunikerer ved hjælp af webservices, som sikrer, at de to systemer er fuldt ud synkroniseret uden at være afhængige af hinanden. Hvis det ene system er nede, fungerer det andet uden problemer og systemet vil automatisk blive synkroniseret, når der igen er forbindelse.
Nye varer oprettes, fjernede varer slettes og ændrede varer opdateres. Integrationen benytter TrimIT som ejer af alt varedata og synkroniseringen er derfor altid fra Trimit til Magento.
Alle kontakter med e-mail synkroniseres. E-mailen benyttes som brugernavn ved login og er derfor unik i Magento. Den adresse kontakten har, sættes som standard leveringsadresse. Faktureringsadressen trækkes fra den tilknyttede debitors faktureringsadresse.
Order overføres fra Magento til NAV. Ordrenummeret fra Magento tages med i salgshovedet sammen med information på den kontakt der har lagt ordren. Standard logik i NAV understøttes således at den korrekte debitor faktureres for ordren. Ordrelinjer synkroniseres med varenummer og antal. NAVs standard prislogik benyttes dermed til udregning af debitorens specifikke priser for varerne.
Vi har 4 kerne områder som vores integration arbejder med. Disse er simplificeret for at forstå hvilket type data som sendes:
1. Salgsdata
Alt data der vedrører produktsalg. hvor priser, valuta. produkttype, størrelser, farver.
2. Forsendelse- og fragtdata.
Ordredata om kundens adresse, som sendes til NAV/Trimit – der kan være andre instanser som skal modtage samme data eks. Consignor, Shipmondo og andre services tilknyttet såsom parcel tracking.
3. Fakturering
Data som kunde modtager når ordren er behandlet – fakturering vil først ske ved afsendelse af ordre.
4. Kundedata
Data på kunde – alt fra adresse, navn og andet stamdata. I dette modul bruger vi grundlæggende samme data til at oprette kunden både i NAV/Trimit og i Magento. I Magento kan kunden altid logge på for at se deres tidligere lagte ordre – hvis det er en del af konceptet.
5. Data verificering i NAV/Trimit
Det er meget vigtigt for løsningen af den data som kommunikeres mellem de to systemer ikke bare ukritisk sendes – der ligger en omfattende verificering bag det overordnet dataflow som ikke kun er afklaret med ERP leverandøren, men også med kunden.
Så vidt det er muligt, fortrækker vi at løsninger der skal integreres til NAV/Trimit benytter CDM konceptet for at benytte mest muligt standard også i en Trimit API.
Implementering omfatter ikke kommunikation og afklaring af jeres behov. Denne del kan først igangsættes når der er adgang til jeres Trimit løsning via API.
Inden afklaringen igangsættes vil jeres leverandør give os adgang til jeres API dokumentation. Det er i dette dokument, hvor vi vil kunne bekræfte, at jeres løsning indeholder minimumkrav for integrationen.
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?
Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk
Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk