Rezas har Nordeuropas største engrosudvalg af ægte, håndknyttede orientalske og moderne tæpper. Centrallageret i Odense indeholder mere end 50.000 unikke kvalitetstæpper som kunder og forhandlere til enhver tid kan vælge mellem. Rezas ønskede en fuldt funktionel shop, som de selv kunne arbejde videre med, og som samtidig var i kundernes ånd.
Rezas kontaktede Droppin Studio med et ønske om at få en funktionel shop, som de nemmere selv kunne arbejde med. De havde længe haft problemer med deres tidligere shop og ville gerne starte forfra med en ny B2B Magento shop til deres forhandlere. Droppin Studio fik til opgave at designe et nyt grafiske udtryk samt smarte tekniske løsninger, der dels skulle gøre det nemt at administrere for Rezas medarbejdere og dels gøre det simpelt og hurtigt for forhandlerne at købe ind.
I januar 2015 lancerede Droppin Studio i samarbejde med Rezas en ny webshop, der kombinerer simpelt design med sofistikerede tekniske løsninger.
Reza ønskede en Magento partner, der kunne give dem en ny funktionel webshop. Rezas gamle webshop havde for mange skeletter i skabet og voldte dem for store problemer. De ønskede derfor en webshop som var bygget op efter stærke programmeringsprincipper, og som de selv havde mulighed for at arbejde videre med. Samtidig skulle den opfylde de behov, som Rezas specifikke målgruppe har.
En B2B Magento webshop kræver en anden type grafisk arbejde end en B2C webshop. Droppin Studio skulle i samarbejde med Rezas tage stilling til, hvordan Rezas og deres forhandlere kunne arbejde mere effektivt på en fælles platform. I første omgang brugte Droppin Studio tid på at lære Rezas forretning at kende.
Droppin Studio fandt hurtigt ud af, at sitet skulle gøres luftigt, at der skulle være fokus på produkterne, og at der skulle være en overskuelig liste af kategorier og produkter.
Droppin Studio valgte at beholde det farvetema som virksomheden har brugt. Siden er desuden bygget op omkring et minimalistisk look uden gemicks, der skal overbevise kunden om at købe produkter hos Rezas. Rezas’ kunder kender til forretningen og betingelserne for handel, og derfor valgte Droppin Studio at holde den simple stil og i stedet lægge mere energi i at have tydelige og nemme navigationsstier til kategorier og produktlister.
Rezas’ orientalske tæpper er et imponerende stykke håndværk, der fortjener at blive vist frem på en måde, som komplementerer de detaljer, der er i tæpperne. Derfor valgte Droppin Studio, at billeder af tæpperne skulle være store og fylde meget på produktsiderne. Desuden er der implementeret en forstørrelses funktion, der gør det muligt for forhandlerne nemt at få et overblik over tæppernes detaljerigdom.
En stor del af Rezas’ markeder ligger uden for Danmark. Derfor var det væsentligt at webshoppen havde flere sproglag, der gør det muligt for forhandlere med forskellige sprog at blive præsenteret for en webshop, der taler til lige netop dem. Webshoppen findes i øjeblikket på fire forskellige sprog, med fire forskellige valutaer. På den måde tilgodeses Rezas’ forskellige forhandlere, fordi købsprocessen foregår på det sprog, som kunden er familiær med.
Af samme årsag viderestilles kunden også til shoppen med kunden respektive sprog, når han har logget ind. Det gør det nemt for forhandlerne at købe ind og sparer dem samtidig for besværet med at skulle finde den rigtige side med det rigtige sprog.
Efterhånden som Rezas udvider deres markeder eller af andre årsager vil oprette flere sproglag, har Droppin Studio gjort det simpelt at tilføje ekstra sprog til webshoppen.
Langt de fleste af Rezas’ orientalske produkter er unikke og findes kun i ét eksemplar. Det betyder naturligvis, at en vare på webshoppen ikke kan sælges til mere end én forhandler.
Droppin Studio har derfor lagt energi i at udvikle en avanceret reservation, som sikrer, at forhandlere ikke lægger varer i deres kurv, som de i realiteten ikke kan købe. Når en forhandler har lagt et unikt produkt i kurven, bliver det derfor vist som reserveret for alle andre på shoppen, så de ikke kan købe det. Produktet er reserveret i et stykke tid, hvorefter det sættes til salg på shoppen igen, hvis kunden alligevel ikke er interesseret eller har været inaktiv i en periode.
Hastighed er altid en væsentlig faktor, når det kommer til at handle varer på nettet og shop-reza.dk er ingen undtagelse. Droppin Studio har således søgt at optimere hastigheden på to fronter.
For det første er hastigheden i interaktionen med siden optimeret, således at billeder loades efterhånden, som man bevæger sig rundt på siden. Det giver et hurtigere flow og sikrer, at der ikke bruges kræfter på at loade billeder, som brugeren ikke er interesseret i at se alligevel.
For det andet var det vigtigt, at navigationen skulle være brugervenlig og at produkter hurtigt kunne lægges i kurven. Det er især væsentligt fordi shop-reza.dk er en B2B webshop til Rezas’ forhandlere, som i første omgang hurtigt og nemt skal kunne finde de produkter, de leder efter. I samme ombæring er det derfor muligt at søge på farve- og designkoder, således at brugerne hurtigt kan filtrere i produkterne og finde det, de søger.
Netop for at mindske den tid, det tager at finde de produkter, som kunden leder efter, udelukkes alle produkter, som ikke vælges. Det betyder at Rezas’ kunder ikke skal forstyrres af produkter, som de reelt set ikke er interesseret i.
Udover muligheden for at søge på farve- og designkoder har Droppin Studio implementeret en avanceret auto suggest søgning, som baserer sig på søgemaskinen Sphinx. Der søges dermed på alle parametre og de er indekseret, så det går hurtigt.
Rezas’ forhandlere har altså mulighed for at søge på alt fra navn, kategori og farvekode til designkode, varenummer og attributter som eksempelvis alder og knudetal. Søgningen giver automatisk forslag på produkter, der matcher det, som er søgt på. Hvis kunden ikke finder det, han leder efter, vises også fornuftige alternativer til, hvad der måske kunne være ment.
Webshoppen er en B2B webshop, og derfor kan man som kunde ikke lægge en vare i kurven, før man har oprettet en business konto eller er logget ind. Det sikrer, at Rezas kun får ordrer fra forhandlere og sikrer samtidig, at Rezas modtager alle nødvendige oplysninger om kunden idet, der oprettes en konto.
Førhen skulle alle kunder oprettes manuelt og en ny skræddersyet checkout har derfor simplificeret kundeoprettelsen for Rezas medarbejdere, som nu blot skal godkende nye kunder.
Droppin Studio har på den måde lavet en løsning, der gør processen, fra man har lagt en vare i kurven til den er bestilt, hurtigere. Den adresse, man har opgivet til Rezas, er den adresse, der sendes til og betales fra. Al betaling foregår desuden via faktura, som igen er med til at simplificere processen for både Rezas og for deres kunder.
Droppin Studio har leveret en B2B Magento løsning, de er stolte af, og arbejder løbende på nye og udfordrende tiltag i samarbejde med Rezas.
[text_box]
Tag endelig kontakt, hvis du har yderligere spørgsmål.
Kontaktchef Hermes kan fanges på tlf. +45 28 91 27 23
eller send en mail til info@droppinstudio.dk[/text_box]