Det er fordelagtigt for langt de fleste virksomheder at integrere deres Magento shop med Dynamics NAV. Flere processer bliver automatiseret, og der kan spares en masse tid, som kan bruges på andre og vigtigere ting.
En Magento og Microsoft Dynamics NAV integration er en effektiv forretningsløsning uanset størrelsen på din virksomhed. Løsningen hjælper jer med at løfte jeres virksomhed til at være fremtidssikret.
Dynamics Nav og Magento 2
Hos Droppin Studio bestemmer du selv, hvordan din integration skal se ud, hvordan dine priser skal synkroniseres og hvordan dit lager skal styres. Vi ved, hvordan vi rent teknisk laver den bedste løsning, men vi er også klar over, at den bedste integration er baseret på dine inputs. Det er trods alt din arbejdsbyrde og din administration vi skal lette.
Baseret på vores erfaringer har vi dog udviklet et standard Dynamics Nav Connector Modul, som faktisk er fyldestgørende for de flestes behov. Dette modul bygger på mange års erfaring, og giver kunden mulighed for at nyde godt af alle de erfaringer til en lav månedlig ydelse.
Hvordan leverer vi vores integration?
Vores integration til Magento 2 bygges i to faser. En fase, hvor der installeres hvad vi kalder “basis” integrationen, og en faser der kort efter implementeres med tillægsmoduler til integrationen. Det gør vi for at gøre projektet overskueligt, og begge parter kan se data forholdvist hurtigt, og kan teste dette – dermed får man mulighed for at se dataflow “bevæge” sig mellem Dynamics Nav og Magento 2.
En Magento og Microsoft Dynmaics NAV integration har en lang række fordele. Herunder ses hvad vores Dynamics Nav Connector giver af muligheder.
Oprettelse og opdatering af produkter synkroniseres fra Dynamics NAV over i Magento. Følgende attributter bliver synkroniseret i vores standard modul:
En Dynamics NAV integration sørger for, at lageret i Dynamics NAV og Magento stemmer overens.
Ordrer fra webshoppen overføres til Dynamics NAV, så lager og omsætning stemmer overens.
Ordrespecifikationer der indlæses i NAV:
Når ordren er gennemført overføres ordrestatus automatisk til webshoppen.
En fuldautomatisk Dynamics NAV integration eliminerer menneskelige fejl og fjerner flaskehalse i salgsprocessen.
Vores integration afhænger af jeres Dynamic NAV leverandør, og vi vil i første omgang gå i dialog for at afklare opsætningen af jeres eksisterende løsning. I samarbejde klarlægger vi om din Dynamics NAV leverandør har mulighed for at publicere webservices, som vi kan bruge i kommunikationen mellem Magento og Dynamics NAV.
Vores Dynamics NAV Connector kan authenticate i forhold til Dynamics NAV webservices med NTML, Digest eller Basic AUTH.
Er du i tvivl eller har problemer med at forklare din Nav leverandør om de tekniske specifikationer, som det kræver for at klargøre jeres Nav installation – kan du skrive til os og vi sender et klargørings dokument for din leverandør – skriv til: support@droppinstudio.dk
Ekstra funktionalitet som kan tilkøbes, og som vores Dynamics NAV Connetor tit udvides med.
Nem håndtering af priser, rabatter og prisaftaler.
Betalingsinformationer synkroniseres, så Dynamics NAV hæver pengene.
Automatisk styring af sprog og valuta på shoppen.
Mulighed for at oplyse kunder om, hvornår en vare kommer på lager igen.
Kunder og kundegrupper synkroniseres automatisk fra Dynamics NAV.
Følgende attributter bliver synkroniseret i vores standard modul:
Specifikke B2B/BtB funktionalitet kan udvide jeres Dynamics NAV integration og Magento CE webshop, så den imødekommer den stigende efterspørgsel hos indkøbere.
Der er mulighed for at synkronisere B2B kundernes kreditloft og forfalden konto fra Dynamics NAV. Hvis der eksempelvis er en B2B kunde, som har udestående fakturaer, der overstiger et bestemt kreditmaks, kan vi fjerne deres mulighed for at handle i shoppen.
B2B kunden kan få vist nye og gamle fakturaer og kreditnotaer på deres kundeside. PDF’en streames direkte fra Dynamics NAV.
Fakturerings- og leveringsadresser hentes via Dynamics NAV. Det samme gælder leveringsmetode og -pris. Betaling foregår som udgangspunkt via faktura.
Det er en god idé at lave lagerstyring, så webshoppen kan håndtere større ordrer, selvom produkterne ikke nødvendigvis er fysisk på lager. Vi kan eksempelvis gøre det muligt at splitte ordrer, så produkter der ikke i øjeblikket er på lager eftersendes snarest muligt.
Vi kan lave en prismatrix, der sørger for at give dine B2B kunder rabat. Det kan især være en god idé, hvis du skal sælge 30 nye kontorstole, 15 nye computere eller produkter på andre markeder, hvor der er mange andre leverandører af lignende produkter. Desuden gør prismatrixen det nemt at overskue, hvilken besparelse man kan opnå ved større køb.
Det kunne fx være at når en kunde betaler deres faktura indenfor 8 dage, vil der være en rabat på 2% som krediteres på ordren. Ordren opdateres i Magento og synkroniseres til Dynamics NAV.
En anden funktion er quick-bestilling, der fungerer som en avanceret søgebar, hvor kunden ved hjælp af varenumre kan fremsøge og lægge produkter i kurven på minimal tid. Denne funktion giver dine B2B kunder mulighed for hurtigt at købe produkter. Eksempelvis på baggrund af det varekatalog, du har tilsendt dem. Denne funktionalitet vil automatisk forespørge i jeres Dynamics NAV om denne vare kan købes, så det er muligt at give kunden informationen med det samme.
Adgangen til forskellige kategorier af produkter kan tilpasses den enkelte B2B kunde.
Ved at tilkoble salgagenter kan sælgere af produkterne få særlig adgang til kundegrupper og produkter.
Du har mulighed for at påvirke, hvornår kunden skal kunne vælge levering. Eksempelvis hvis der ikke kan leveres på helligdage. Der laves et felt i administrationsområdet hvor leveringsfrie datoer indtastes.
Der laves en integration med Consignor. Det bliver muligt for kunden at se tracking informationer på deres forsendelser, direkte på deres Magento kundeside.
Det er muligt at have unikke kundepriser ud fra pristabeller, der er oprettet i Dynamics NAV. Det betyder at hver kunde kan have en unik pris pr. produkt, som synkroniseres ved login og overskriver Magentos standard prislogik. Dette kan yderligere udvides ved valuta for hver kunde.
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?
Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk
Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk