Med vores integration, er det slut med manuelle processor, som koster jeres virksomhed tid og penge. Vi automatiserer mange af jeres arbejdsgange og processor.
Integrationen vil give jeres backoffice mere tid til andre typer opgaver, da man frigiver tid, som ellers bruges på at dele data mellem flere systemer.
Dynamics Nav vil være centrum for data, og stedet, hvor data opstår og sendes til jeres Magento installation.
Jeres løsning vil følge jeres Dynamics Nav og Magento i lang tid, og bygger på standard metoder, som altid vil fungere.
Det er fordelagtigt for langt de fleste virksomheder at integrere deres Magento shop med Dynamics Nav / 365 Business Central. Flere processer bliver automatiseret, og der kan spares en masse tid, som kan bruges på andre og vigtigere ting.
Automatisering af trivielle processer. Slip for mange lavpraktiske opgaver der ingen værdi har for jer eller jeres kunder.
Genbrug nuværende Dynamics 365 forretningslogik og undgå at i skal tilpasse jeres data eller skal udvikle nye funktioner.
Vi undgåer menneskelige fejl ved at lade integrationen håndtere data fra jeres Dynamics Nav / 365 til jeres Magento webshop.
Opdateret lagerstatus og stamdata på tværs af systemer betyder, at jeres organisation kan stole på hvad i ser i systemerne .
Hurtigere og simplere ordre- og faktureringsproces betyder, at din virksomhed kan operere med optimal drift uden at være afhængig af menneskelige tastearbejde.
Integrationen sørger for jævnligt at kopiere data fra Dynamics 365 Business Central til Magento. Integrationen giver Magento 2 Webshop mulighed for at kommunikere med Dynamics 365 Business Central gennem Web Services.
Modulet kommunikerer ved hjælp af webservices, som sikrer, at de to systemer er fuldt ud synkroniseret uden at være afhængige af hinanden. Hvis det ene system er nede, fungerer det andet uden problemer og systemet vil automatisk blive synkroniseret, når der igen er forbindelse.
Nye varer oprettes, fjernede varer slettes og ændrede varer opdateres. Integrationen benytter NAV som ejer af alt varedata og synkroniseringen er derfor altid fra NAV til Magento.
Alle kontakter med e-mail synkroniseres. E-mailen benyttes som brugernavn ved login og er derfor unik i Magento. Den adresse kontakten har, sættes som standard leveringsadresse. Faktureringsadressen trækkes fra den tilknyttede debitors faktureringsadresse.
I det vi snakker om standard prislogik i Dynamics 365 Business Central er det vigtigt at inkludere følgende områder:
1. Salgspriser
2. Salgslinjerabatter
3. Debitorrabatgrupper
4. Debitorprisgrupper
Disse 4 områder vil med højst sandsynlighed udgøre logikken i jeres måde at sætte priser i jeres Dynamics 365, som vil være data vi vil synkronisere til jeres Magento 2 webshop.
Når en kontakt synkroniseres fra NAV til Magento, tildeles den rabat- og prisgruppen fra Debitoren.
Disse grupper benyttes på samme måde i Magento som de bruges i NAV. Salgspriser i NAV og salgslinjerabatter kopieres over i Magento og benyttes til udregning af kundespecifikke priser, kundegruppespecifikke priser, rabatter og mængdepriser.
Salgspriser
Order overføres fra Magento til NAV. Ordrenummeret fra Magento tages med i salgshovedet sammen med information på den kontakt der har lagt ordren. Standard logik i NAV understøttes således at den korrekte debitor faktureres for ordren. Ordrelinjer synkroniseres med varenummer og antal. NAVs standard prislogik benyttes dermed til udregning af debitorens specifikke priser for varerne.
Ordrenummer fra Magento
Ordrelinjer
Der synkroniseres data hver nat, hvor Magento anmoder NAV om et nyt udtræk af dataen og herefter opdateres Magentoen med eventuelle ændringer.
For at kunne håndtere meget data som skal synkroniseres fra jeres Dynamics Nav / 365 Business Central bruger vi RabbitMQ til at opsætte et køsystem, som skal forhindre serveren bliver overbelastet.
Fra Nav leverandør har publiceret den aftalte data, og givet adgang er implementeringstiden 14 arbejdsdage. Inden implementering igangsættes giver vi en skriftlig bekræftelse på data er fuldkommen og der er adgang som forventet.
Der benyttes NTLM eller brugernavn/kodeord. Hvis NAV er bag firewall skal der laves åbning i firewallen. Forbindelse med SSL er understøttet. Er der yderligere spørgsmål til forbindelses metoden hjælper vi med yderligere afklaring.
Vi beder om følgende rettigheder for integrationen i forbindelse med integrationen – herunder kan ses en liste af webservices og de ønskede rettigheder. Der bedes om delete rettigheder for at kunne slette testordrer i udviklingsfasen. Den kan fjernes efter launch. Bemærk også at WebService navnene er vores forslag, og ikke et krav.
Navn | Rettigheder | |||||
Nav | Webservice | Read | ReadMultiple | Create | Modify | Delete |
Varer | Items | X | X | |||
Debitorer | Customers | X | X | |||
Kontakter | Contacts | X | X | |||
Salgsordre | SalesOrder | X | X | X | X* | |
Faktura | PostedSalesInvoices | X | X | |||
Kreditnota | PostedSalesCreditMemos | X | X | |||
Salgspriser | ItemSalesPrice | X | X | |||
Salgslinjerabatter | ItemSalesDiscount | X | X | |||
Debitorprisgrupper | CustomerPriceGroup | X | X | |||
Debitorrabatgrupper | CustomerDiscGroup | X | X |
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?
Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk
Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk