Nu kan Bilkas kunder købe skræddersyede gardiner med få museklik

Som leverandør af gardinløsninger til Bilka, ønskede DECO GROUP en ny build to order (BTO) Magento shop til deres kunder. Shoppen skal gøre det nemt for DECO GROUPS forhandlere at sælge skræddersyede gardiner til slutkunden. Løsningen er i første omgang lavet til Bilka, men tanken er, at DECO GROUP i løbet af det næste år vil udbrede løsningen til flere af sine retail kunder.

DECO GROUPs gardiner er skræddersyede produkter med specifikke mål, farver, typer og således også priser. Alle kunder får mulighed for nemt at skræddersy sine gardiner efter egne mål og ønsker til farver og detaljer.

Projektet er koordineret af et digitalt bureau som står bag alt design test og projektledelse. Droppin Studios opgave bestod i at bygge motoren til den konfigurator, der udregner priser og gør det muligt for kunden at sammensætte de ønskede gardiner.

Nem udregning af priser

Konfiguratoren består af en række Excel filer, der hver især indeholder en række data. Priser, typer, mål, farver og detaljer er således lagret i hver sin Excel fil, der uploades til en database. På Bilkas webshop kan kunden skræddersy sine gardiner på baggrund af disse egenskaber, som hentes i databasen.

Ud over konfiguratoren har Droppin Studio bistået med at lave en løsning, der gør det nemt for DECO GROUPs salgsagenter at sælge gardiner til sine kunder. DEBEL, som er brandet bag DECO GROUPS gardiner, har kørende sælgere, som hjælper potentielle kunder med at tage mål og vælge de rigtige gardiner. Med en ny E-mail funktionalitet i check-out er det nu muligt at gemme de skræddersyede gardiner i kurven og sende et link til kunden. På den måde kan kunden selv købe gardinerne senere hen.

For en dybere beskrivelse af konfiguratoren og shoppens funktionalitet kan du se nedenstående video.

Bestillingsflow på Bilkas webshop når man skal bestille enestående gardiner med tilpasset mål

Bestillingsflow skræddersyet til produktet. 

For DEBEL handlede det udelukkende om bestillingsflowet skulle være komplet digital og den faktisk mere eller mindre kunne afleveres til produktion direkte fra shoppen uden at skulle efterbehandle noget. 

Et bestillingsflow i 5 steps

1. Mærkning

Foruden denne del, skal man vælge hvilken type gardin man ønskede special designet. Når det er valgt har man muligheden for at angive en “mærkning” dvs. man kan skrive på gardinet “børneværelse” og det kan spores i bestillingen til det fysiske produkt er modtaget så man nemt kan holde en form for overblik. 

2. Mål

I denne del angiver man målene som man ønsker produktet skal have. Her er der 2 værdier som man skal angive i CM – de er højde og brede. 

3. Farver

Forbrugeren vælger farver som de synes er passende for deres produkt i sammenhæng med indretning og andre elementer. 

4. Detaljer

Her kan man vælge adskillige detaljer, som ikke betyder noget for funktionen generelt, men det mere æstetisk. 

5. Betjeningslængde

Som standard, skal der være 100 CM snor, der bruges når man betjener gardinet, men er der andre ønsker, kan man vælge andet. 

De 5 udvalgte steps betyder, at når ordren er lagt og betalt er den faktisk klar til produktion. 

 

Refleksioner over casen

Denne case er fra vores perspektiv en B2B case, hvor der tænkes noget mere kreativt i den forstand, at den traditionelle vej ville være fra DEBEL til forbrugeren direkte.

i stedet tillader man, at DEBEL alene skal stå for produktionen og platfrom. Det giver leverandæren mulighed for at opstille de helt rigtige betingelser så en ordre kan følge de processor som virksomheden normalt arbejder med, som er følgende: 

1. Korrekt produktpræsentation

2. Korrekt produktkonfiguration med de muligheder man er i stand til at imødekomme fra leverandørens side. 

3. Hele kunderejsen er afklaret og digital med ingen undtagelser. 

4. Platformen kan besøges af alle som handler med Bilka, dvs. udstillingsvinduet er et højttrafikeret sted. 

5. Ændring eller tilføjeslse af nye produkter eller værdier er nemt, og styret centralt. 

Nye muligheder

 For Debel åbner man den mulighed, at fremtidige samarbejdspartnere kan nemt kobles på, hvor siden kan tematiseres i farver, billeder og logo indsættes for at imitere partnerens brand – typisk ville sitet også linkes fra et relevant sted fra det  website som en forbruger skal igennem. 

Med mulighed for at koble nye partnere på kan sådan set tilføje som standard andre værdier som kan udvide mulighederne. 

vi kan som standard tilføje/ændre følgende: 

1. Design på sitet – her er der ikke rigtig nogen begrænsninger.

2. Valuta, moms og skatter

3. Sprog og generelt indhold. 

Dvs. hvis man kigger udenfor Danmark, er det muligt at oversætte, skifte valuta, sætte andre momsklasser og tilføje skatter hvis det er nødvendigt og design kan man sådan set selv bestemme hvordan det skal se ud. 

 

 

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk