Skalér jeres forretning med en B2B-webshop bygget af brancheeksperter. Siden 2014 har vi hjulpet 50+ virksomheder med at tage deres B2B-forretning online.
Skal du være den næste?
Tag jeres forretning online og giv jeres kunder en ekstraordinær oplevelse med at handle hos jer. Her kan I have det eneste touch point mellem jer og jeres kunder. Med direkte integration til jeres ERP kan I automatisere:
Her får I ikke bare en webshop til jeres forretning. Hos DroppIn gør vi en dyd ud af at udfordre jer på jeres idéer og bringe nyt til bordet. Med mere end 50+ B2B-webshops i bagagen har vi set, hvor tingene går galt. Og hvad der skal til, for at alt går op i en højere enhed.
Ved at automatisere det, der tidligere var tunge, manuelle processer, kan I spare adskillige mandetimer og sikre en minimering af menneskelige fejl.
Med vores B2B-løsning kan I få:
Slut med bestillinger via email, telefon, sms og andet som kræver manuelt håndtering.
Priser, betingelser, fragt omkostninger osv. Gør det tydeligt og gennemsigtigt.
Sæt jer mål, vælg jeres kanaler og lad B2B webshoppen være kernen for håndtering af kunder.
Sæt jeres præg og giv den samme gode behandling online som offline.
En platform der kan håndtere alle kunder ligemeget tid på dagen og antal kunder.
Opsaml data om jeres kunder og bliv klogere på deres online adfærd og lær mere om dem.
Book et møde med en af vores ecommerce-specialister og få sparring på, hvordan I kan tage jeres B2B-forretning online.
En B2B-webshop er præcis, hvad navnet indikerer. En webshop for B2B-virksomheder. Hvor den mest typiske webshop sælger direkte til forbrugeren (B2C), er det en webshop, hvor leverandøren kan handle hos dig for så at sælge videre.
Her er der mulighed for, at man kan give sine kunder et login, hvor de kan se tidligere bestillinger, få specielle priser, have et overblik over budgetter og gøre det nemt for flere indkøbere at handle hos jer.
Det sparer tid både hos jer som forhandler og hos kunden i sidste ende.
Når man skal vælge softwaren, man vil bygge sin webshop på, er det vigtigt, at den ikke begrænser en i fremtiden. Derfor skal man gøre sig klart, hvad der er ens behov nu – og hvad de måtte være i fremtiden.
Hos Droppin arbejder vi i Magento2. Her er der så godt som ingen begrænsninger, idet vi kan lave integrationer og selv udvikle moduler, hvis det bliver aktuelt.
Dertil er det et system, der selv for en lille webshop er nemt at komme i gang med.
Open source vs. hosted?
Et open source system som eksempelvis Magento bliver konstant videreudviklet af udviklere verden over. Det gør, at der konstant kommer en række nye tillægsmoduler. Ulempen er, at de ikke kvalitetssikres, da alle kan udvikle dem – og der er desuden en risiko for, at de ikke opdateres løbende.
Fordelen er, at så godt som alt kan lade sig gøre, hvis der er noget, man vil have udviklet.
En hosted løsning er, modsat et open source system, lukket. Det er derfor begrænset, hvem der kan udvikle moduler dertil – og der er derfor færre at vælge imellem.
Fordelen er, at dem, der udvikles og godkendes, konstant opdateres og er kvalitetssikret. Men det gør samtidig mulighederne for specialudvikling mere begrænset.
Det kan være et uoverskueligt projekt at forestille sig, hvordan ens nye webshop skal se ud og fungere. Derfor er der nogle valg, vi træffer på jeres vegne.
Som udgangspunkt skal jeres nye B2B-shop indeholde:
Et custom login til jeres B2B-kunder
De mere avancerede funktioner som specielle integrationer eller funktioner, tager vi en snak om i fællesskab.
Som engrosvirksomhed er den gennemsnitlige ordrestørrelse meget større, end hvis man sælger til B2C. Derfor har der længe været en idé om, at sådanne handler skal foregå via. telefon eller fysiske møder.
Tiderne skifter heldigvis, og nu er det muligt for jer som engrosvirksomhed at give jeres kunder en nem måde at se jeres produkter og handle uden problemer.
Eftersom at handlerne er så store, er tilliden til jer som virksomhed alfa og omega. Vær derfor opmærksom på at gøre noget ekstra for at bevare denne. Om det er at ringe kunden op efter en handel, lejlighedsvis mødes med kunden eller noget tredje er op til jer.
Læs mere om B2B eCommerce for grossister
Som skobrand, tøjbrand eller et andet private label brand, der arbejder sammen med forhandlere, er en B2B webshop så godt som et must. Her er det en direkte vej til hurtigere vækst og en mulighed for jer til at fokusere endnu mere på at arbejde med jeres produkt og brand – og flytte fokus væk fra det manuelle arbejde.
Producerer I reservedele eller andre materialer som jeres kunder skal bruge i deres produktion, er det en nem måde at øge mersalget. Ved at have et udstillingsvindue og en nem måde for jeres kunder at handle hos jer øger I sandsynligheden for at få endnu flere kunder og større ordrer.
Dertil kan det være et skridt på vejen til at sælge direkte til forbrugeren, såfremt det er en del af den fremtidige salgsstrategi.
Læs mere om eCommerce for produktionsvirksomheder
Når I tager jeres forretning online og laver en B2B-shop, er der en række grundlæggende ting, I skal have styr på, for at få succes. Her ser vi på fire steps, der danner et godt fundament for jeres B2B ecommerce-eventyr.
Pointen med at tage jeres forretning online og lave en webshop er, at det skal være nemmere for jeres kunder. Her kan I give jeres kunder mulighed for at bestille selv, døgnet rundt, uden at skulle have fat i jer.
Hvor de før kunne vente et par dage på at få et tilbud tilbage, bekræfte ordren og få sendt en faktura, kan de nu bestille nye varer på få minutter. Det er derfor altafgørende, at jeres nye webshop er gearet til, at kunden kan løbe gennem hele købsflowet uden at være afhængig af at tage fat i jer under processen.
Som en forlængelse af ovenstående punkt skal vi se på betalingsmulighederne. Nogle kunder vil have det på kredit, andre vil betale med det samme med deres kreditkort og nogen vil have sendt en faktura.
Hvilke betalingsmuligheder I skal have, defineres af jeres virksomhed såvel som de kunder, der bruger jeres side.
Som udgangspunkt anbefaler vi, at I kun tilbyder fakturabetaling til kunder, der allerede er godkendte og oprettet i jeres 365 Business Central – og ligeledes kun tilbyde kredit til kunder, der er kreditgodkendte hos jer.
I kan tilbyde betaling med betalingskort til kunder, I ikke har en handelsaftale med – og så derefter få dem oprettet i jeres Business Central, sådan de fremover kan betale på faktura.
Jo større fleksibilitet I kan tilbyde jeres kunder, jo større en chance er der for, at de gennemfører deres køb.
Når I tager jeres forretning online, mister I noget af den personlige kontakt, jeres kunder ellers har fået, når de har handlet hos jer. Gør derfor, hvad I kan, for at give kunden en personlig oplevelse.
Nogle idéer til dette er:
Små ting som disse er det, der kan gøre forskellen på, om kunden bestiller hos jer eller konkurrenten næste gang.
Selvom vi har udviklet adskillige B2B-webshops gennem årene, bliver vi altid overrasket over, hvordan brugeren i sidste ende agerer på webshoppen.
Derfor er det en god idé at lave brugertests, når webshoppen er oppe at køre, og I er kommet godt i gang.
Helt konkret inviterer I en række personer ind (helst jeres kunder), beder dem om at gøre nogle specifikke ting (eksempelvis at bestille en ny ordre eller at finde deres tidligere bestillinger). Den vej igennem får I en masse læring om, hvad jeres kunder godt kunne tænke sig på jeres shop.
Selvom de fleste af os er vant til at handle online, kan det godt være forvirrende første gang man som kunde handler hos jer på jeres webshop.
Derfor er det godt med en dybdegående supportsektion, der guider brugeren til at kunne gøre alt, de har brug for. Supportsektionen kan indeholde videoer og beskrivelser af, hvordan de finder tidligere fakturaer, ser status på deres ordre, og hvordan de genbestiller. Det giver en god oplevelse for kunden – og I sparer tid hos jeres supportmedarbejdere.
Er du nået så langt, har vi forhåbentligt fået pirret din interesse for at få lavet en B2B webshop.
Skal du bruge den sidste overtalelse, er her de allerbedste argumenter for at tage jeres forretning online.
Skal vi tage en snak om, hvordan I kommer godt i gang? Så book en snak med en af vores ecommerce-specialister her
Et godt design kan på mange måder påvirke jeres site. Generelt set er det godt, at vi kan bruge et godt design, hvor vi kan gøre bestillingoplevelsen nemmere for jeres kunder. Et godt design kan skabe en god brugeroplevelse med følgende:
Og mange flere punkter.
En designprocess for B2B webshop skal som alt andet laves sammen med jeres kunder/brugere.
Magento 2, B2B features
Jeres webshop vil være responsiv, og passer til de fleste.
SEO venligt struktur som giver flere muligheder for forbedringer og tilpasninger.
Hold nemt styr på jeres lager beholdning
Har i flere steder, hvor jeres varer kan opbevares, kan i nemt indskrive disse i “sources”
Har I I salg I flere markeder er det muligt at opsætte alle relevante valutaer
B2B kunder skal have en konto, hvor de kan se deres tidligere bestilte ordrer og andet relevante for den enkelte kunde.
Opret kundegrupper som kan have deres helt egne betingelser, rabatter, priser og andet logik
Opret produktfeeds til eksterne salgskanaler
Adminstration af dine kunders data i forhold til GDPR lovkrav.
Track dine Facebook aktiviteter
Upload dokumenter til produkter som eks. installationsguide, brugsmanualer osv.
Opstil dine varianter i et overskueligt matrix så dine kunder nemt kan handle varianterne
Lad dine kunder oprette flere bestillingslister som de kan navngive, redigerer og bruge til forskellige formål.
Giv dine kunder mulighed for at finde produkter hurtigere gennem en smart søgning på tværs af jeres shop
Udfra en produktside kan man downloade en pdf med produktdata til offline brug.
Sæt kategorier som kun kan tilgåes af specifikke kunder eller kundegrupper.
Giv din kunder muligheden for at oprette RMA sager, som i kan nemt håndtere i shoppen.
Opret flere konti under en konto til de virksomheder der har brug for flere som kan handle, lægge ordre eller andet. I kan selv adminstrere rettigheder for hver kontotype.
Opret produkter som er “flade” og ikke har en variantstruktur.
Opret produkter som varianter
Opret grupperede produkter for mersalg.
Sælg virtuelle produkter gennem jeres platform
Hvis i har produkter som kan downloades, kan i oprette disse og ved betaling kan kunden downloade produktet
Lad dine kunder genbestille nemt og smertefrit
Mulighed for at opsætte CMS sider, som kan indeholder vigtig info, salgstekster osv.
Med mulighed for at oprette en ny storefront kan i nemt handle et nyt sortiment på en adskilt shop til en specifik kundegruppe
Opret mængdepriser for at øge gennemsigtigheden for dine storkunder, som bestiller større partier af varer.
Sæt priser eller rabatter ud på en specifik kunde eller gruppe
Shoppen er åben og alle kan se indhold, men det kræver et login for at se priser og foretage en bestilling.
Lad dine kunder bestille jeres varer hurtigere hvis de kender produktnavne eller SKUer
Besøgende kan selv oprette en konto – Inden nye kunder kan handle på shoppen skal de godkendes i adminstrationen af jer
Mulighed for at lave ændringer i en ordre inden den behandles eller lukkes.
Opsæt produkter som skal foreslåes hvis i har produkter som er udgået, og dermed undgår du dine kunder søger forgæves.
Send en reminder om faktura som ikke er betalt endnu.
Upload kontrakter, prislister og andre dokumenter til dine kunder, som de kan hente fra deres kontoside.
Dine besøgende kan sende dig en anmodning om et tilbud fra en produktside, hvor i kan svare prompte på deres forespørgsel, som vil foregå live på produktsiden for at give en bedre ekspedtions oplevelse for jeres ebsøgende.
Har du mulighed for at sende vareprøver så giv jeres besøgende mulighed for at bestille prøver på nye varer eller blandet produkter.
Gør et muligt for jeres kunder at modtage dele af en total ordre og ligeledes del betale.
Virksomheder der har valgt at digitaliser
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?
Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk
Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk