Arcane Tinmen B2B Webshop

Arcane Tinmen er verdens kendt for deres produkt:  “Dragon Shield” som er en beskyttende lomme til dine kortspil som eksempelvis: “Magic The Gathering” 

Dragon Shield sortiment indeholder: 

  • Lommer/Sleeves til kort.
  • Albums til lommer/sleeves.
  • Boxes til opbevaring af lommer/sleeves.
  • Playmats til underlag når man spiller. 
Dragon Shield er et brand, der vækster både i sortiment og markeder udenfor danmark.
 
Nye udfordringer opstår

Virksomheden, kan hurtigt mærke, at der opstår nye udfordringer i takt med deres produkter efterspørges i større og større grad. 

Her er nogle af udfordringerne:
  • Produktinformationer forespørges meget af kunder.
  • Billedemateriale til marketing, kundens hjemmeside og andre kanaler forespørges.
  • Generelt fremvisning af sortiment til forskellige markeder og produkter.
  • Salg til deres erhverskunder foregår via en bestillingsliste eller mail.
  • Flere af deres kunder har flere butikker som ønsker at foretage indkøb selv.
  • Forudbestillinger og produkter med begrænset oplæg håndteres manuelt.
  • Der handles på flere forskellige valutaer. 
  • Kunder handler på forskellige sprog.
  • Genbestilling håndteres manuelt. 
Hvordan hjalp Arcane Tinmen?

Der var ingen tvivl om at virksomheden skulle bruge en B2B webshop med en integration til deres Dynamics NAV. Vores oplag til Arcane TInmen var baseret på vores standard tilgang, hvor vi har 3 steps som er inddelt i flere faser.

  1. Analyse
  2. Scope og udvikling
  3. Test og søsætning
 
Analyse

Inden vi kastede os over analyseprocessen, underettede vi kunden om at der var to projekter, som begge er underlagt de 3 punkter. 

Ved analyse går vi sammen med kunden i detaljer. Kunden viser os deres processor, vi får mulighed for at spørge ind til de relevante emner med spørgsmål som eksempelvis:

  1. Hvilken version Dynamics NAV er installeret?
  2. Hvem er jeres leverandør? 
  3. Kan jeres leverandør publicere jeres data via webservices?
  4. Hvor mange produkter ønsker i synkroniseret til shoppen?
Hvilke funktioner viste vores analyse?
Med de relevante spørgsmål stillet kunne vi lave en liste af funktioner der er behov for man i deres Integration og B2B webshop. 
 
 
En NAV integration til Magento
  • Stamdata på produkter overført fra NAV til Magento.
  • Der synkroniseres kolli antal på hvert produktgruppe.
  • Priser på produkter overføres fra NAV til Magento.
  • Stamdata på debitor overføres fra NAV til Magento.
  • Der synkroniseres kontakter fra NAV til Magento, som bindes op til en eksisterende debitor.
  • Der synkroniseres ekstra adressefelter
  • Ordredata fra Magento overføres til NAV – primært salgshoved og salgslinjer
  • Lager synkroniskering på flere lokationer fra NAV til Magento
  • Kunder bindes til forskellige lagerlokationer, så der kan adskilles i eks. Europæiske kunder og Amerrikanske.
Funktioner i B2B webshop
  • Login for at tilgå siden
  • Kunder handler på deres respektive valuta
  • Backorder funktion af produkter
  • Preorder af produkter
  • Genbestilling af tidligere ordre med mulighed for at vælge til og fra
  • Upload af ordre som CSV fil
  • Vedhæfte produktinfo på produktside
  • Relaterede produkter på produktside
  • Nye produkter fremhæves nemmere på forside
  • Mest solgte fremhæves på forsiden nemt – hvis funktionen tilladt, styres dette automatisk.
  • Banner nemt adminstreres til kampagner og budskbaer generelt.
  • Labels på produkter – her kan kunden selv uploade deres egne designs og styre funktionen efter behov.
  • En simpel profilside, hvor man kan tilgå ordre og derfra printe ordre ud i en “print venlig” format.

De absolut vigtigste punkter i analysen

Der var efter vores mening 3 unikke punkter, som gjorde casen meget spændende – ikke noget som er “rocket science” men stadig bemærkelsesværdigt. 

Noget som ville kræve mere afklaring og et godt samarbjede med eksterne leverandører for at nå det resultat som kunden ønskede sig og havde forstille sig. 

  1. Et design som deres kunder kan genkende i brandet de er vant til at handle med.  Deres site blev designet af den Aarhusianske kommunikationsvirksomhed Campfire & Co: http://camp-fire.dk/

  2. Et loyalitetsprogram der belønner deres kunder med en fiktiv valuta som de kalder “Dragon Gold” Denne valuta udløses for hver gang en kunde køber deres varer. Dragon Gold er begrænset til en valuta som kun kan bruges på enkelte varer i shoppen – disse varer er kun merchandice varer.

  3. Dynamics NAV er kilden til B2B webshoppen viser korrekt data og funktioner er relateret til den data NAV udstiller til deres Magento løsning. Alt dette var ikke muligt uden et godt samarbejde med en NAV leverandør. 
 Scope og udvikling

Sammen med Arcane Tinmen kunne vi hurtigt se, at der var ikke sammenhæng mellem ønsket funktionsliste, budget og den tid som virksomheden havde set løsningen skulle søsættes. Vi tog derfor et møde , hvor vi lagde vægt på deres deadline – det var en øvelse, hvor vi tog hvert eneste punkt fra funktionslisten for at se om vi kunne forsimple nogle funktioner, uden at miste kvaliteten.

Resultatet var en løsning som både afspejlede deres budget, ønskede funktioner og en leveringstid som var realistisk. Udvikling blev opdelt i mindre projekter, hvor hele projektet som var estimeret til 1 måned blev opdelt i 4 uger, hvor der for hver uge var en klar defineret projekt opdelt i tre faser.

De tre faser for hver uge:

  1. Udvikling i starten for hver uge
  2. Test foretages fredag i hver uge
  3. Rettelser implementeres mandag inden der udvikles nyt
Test og søsætning

Efter en måneds intens udvikling kunne vi endelig se løsningen udviklet, testet og klart til søsætning. Det krævede, at der blev givet grønt lys til funktioner levede op til kravspecifikationen. Det krævede også, at vi kordinerede med kundens ERP leverandør som i dette tilfælde er JMDATA fra herning. Deres job lå i at skulle sætte integrationen skulle forbindes med driftregnskabet, hvor det var forbundet til testregnskabet før søsætningen.

Umiddelbare resultater af en B2B webshop implementeret.

Vi starter med implementering af løsningen d. 1 Marts 2019 og afleverer løsningen d. 3 April 2019 hvor følgende udvikling kunne ses hos Arcane Tinmen.

  • 37% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Maj
  • 85% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Juni
  • 95% af ordrer kommer i shoppen d. 3. Juli

Både hos Droppin Development og Hos Arcane Tinmen, er vi rigtig glade for samarbejdet og resultatet.

 

 

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk

 

Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.