Magento, hvad er det? - Magento 2 webshop til B2B eller B2C til fast lav pris


Magento standard funktionaliteter

Intuitiv fremvisning af produkter:

Magento er meget intuitiv, når det kommer til at fremvise produkter. For det første er det muligt at tilføje et enkelt eller flere billeder til produkterne. For det andet kan du give kunder lov til at sammenligne, filtrere mellem og bedømme produkter. For det tredje kan du give kunden forskellige betalingsmuligheder og give dem mulighed for at oprette ønskelister.

God integration

Med Magento har man mulighed for at koble flere storefronts til det samme kontrolpanel. Det gør det eksempelvis muligt både at have en B2B og B2C storefront koblet til det samme system og lager. På samme måde kan man eksempelvis også have forskellige webshops på forskellige sprog og med forskellige møntenheder, der sælger de samme eller forskellige produkter.

Mulighed for kundeservice

Magento giver mulighed for, at kunder kan oprette profiler, følge deres køb og kontakte dig. Samtidig har du mulighed for at lave shoppen på forskellige sprog og med forskellige møntenheder og dermed skræddersy shoppen til de unikke kunder, som du har.

Extensions – effektiv brugertilpasning

Magento fundamentet er stærkt, men med de mange extensions har brugeren mulighed for at skræddersy shoppen og udvide med funktionaliteter, som ikke nødvendigvis er en del af pakken fra starten. Det gælder både det visuelle udtryk og funktionaliteten på webshoppen.

Marketingsmuligheder

Med Magento er der rig mulighed for at oprette rabatter, tilbud og rabatkoder og således markedsføre sine produkter gennem forskellige promoveringsværktøjer.

Søgemaskineoptimering

Med Magento er det nemt at optimere webshoppens søgemaskinepositionering, så den nemmere dukker op i potentielle kunders søgefelt. Magento er god til at håndtere duplikeret indhold på tværs af produktkategorier og sprog – en faktor der spiller en stor rolle i Googles positionering af din webshop. Desuden er Magento HTML som udgangspunkt stramt opbygget og giver gode muligheder for metabeskrivelser og ALT-tekster på produktbilleder som således også optimerer webshoppens søgemaskinepositionering.

Skalerbarhed

Selvom din oprindelige Magento shop måske kun havde et katalog på 50 produkter, er det med Magento nemt at udvide shoppens produktliste. Det er ikke så vigtigt, om du har 10.000 forskellige produkter eller 50.

God produkthåndtering

Magento har en meget brugervenlig administration, der gør det nemt at tilføje, ændre og slette produkter fra webshoppen. På den måde er det nemt for dig som bruger at håndtere dine produkter og produktkategorier selv.

Markedføring
Katalog browsing
SEO
Fremvisning af produkter
Sideadministrering
Check-out, betaling og levering
Kataloghåndtering
Ordre håndtering
 
Kundekonto

Features som kommer “out of the box” i Magento 2.0 installation. Følgende liste af screenshots er til at vise funktioner der via backend kan sættes op.

1. UPSALE, CROSSSALE OG RELATEREDE PRODUKTER.

For de fleste slagsprocesser findes der momenter, hvor man kan påvirke din besøgende der i takt med en handel kan tilbydes følgende salgsmekanismer:

  • Upsale(mersalg)
  • Crosssale(krydssalg)
  • Relaterede produkter

I backend kan man manuelt sætte specifikke produkter til at opføre sig i forskellige steder og opfordre til mersalg, krydssalg eller vise alternative produkter.

2. Grupperet produkter “bundle” 

Har du produkter der passer godt sammen – kan du oprette “bundle” produkt, hvor du samler flere produkter i et nyt produkt.

 

3. Kundegrupper

I takt med du får flere kunder kan du have brug for at segmenterr dine kunder i forskellige grupper for at holde styr på priser, rabatter og andet som du føler er relevant at skelne forskel mellem.

Følgende kan du sætte til at varirer fra kundegruppe til kundegruppe:

  • Priser
  • Mængdepriser
  • Rabat
  • Levering
  • Betingelser
4. Ønskeseddel

Som Magento kunde kan man oprette en “wishliste” som er en liste af nogle udvalgte produkter, og man har dem liste på en liste inde på sin konto. Listen kan man sende til nogen via mail og tilføje en besked. Listen med de gemte produkter kan også konverteres til en ordre.

 

Magento udvikling

Magento har et kæmpe netværk af brugere og udviklere, som kan hjælpe hinanden med at finde vej i systemet. Derudover er Magento designet, så det kan anvendes af brugere, som ikke nødvendigvis har erfaring med at udvikle. Den gennemsnitlige bruger rammer imidlertid oftest en mur, når det kommer til at integrere Magento med andre systemer eller tilføje tusindvis af produkter. Det er ikke nødvendigvis svært at sætte en standard Magento template op, men hvis du har brug for at få justeret, udvidet eller tilføjet funktionalitet, så er det en god idé at hente hjælp fra specialiserede udviklere med en dybere teknisk forståelse af Magento.

Erfarne udviklere er desuden både interesserede i og dygtige til at optimere hastigheden i systemet. Det er især væsentligt, når det kommer til webhandel. Det betyder meget for konverteringen, at dine kunder ikke skal vente på, at et billede bliver vist, eller at en vare bliver lagt i indkøbskurven. Men hastighed er ikke kun en væsentligt faktor for dine kunder. Optimering af din webshop, samt ordrehåndtering og lagerstyring kan også være med til at spare dig for mange timers manuelt arbejde i det lange løb.

Hos Droppin Studio har vi forståelse for, at webshoppen som udgangspunkt måske kun er en lille del af din forretning, men vi ved også, at den kan vende op og ned på den måde du forhandler varer eller ydelser, gøre din forretning mere strømlinet og resultere i flere salg. Vi har en dyb forståelse af Magento og kan derfor lave de tekniske løsninger, som passer til lige netop din forretning.

 

 

Vi er her for at hjælpe

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på 28 91 27 23 eller support@droppinstudio.dk

Østergade 31, 1. sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 28 91 27 23
E-mail: info@droppinstudio.dk

Sprog