Magento og Microsoft Dynamics NAV integration

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

En Dynamics NAV integration er en effektiv forretningsløsning

Magento og Microsoft Dynamics NAV integration

Det er fordelagtigt for langt de fleste virksomheder at integrere deres Magento shop med Dynamics NAV. Flere processer bliver automatiseret, og der kan spares en masse tid, som kan bruges på andre og vigtigere ting.

En Magento og Microsoft Dynamics NAV integration er en effektiv forretningsløsning uanset størrelsen på din virksomhed.

Dynamics NAV og Magento

Hos Droppin Studio bestemmer du selv, hvordan din integration skal se ud, hvordan dine priser skal synkroniseres og hvordan dit lager skal styres. Vi ved, hvordan vi rent teknisk laver den bedste løsning, men vi er også klar over, at den bedste integration er baseret på dine inputs. Det er trods alt din arbejdsbyrde og din administration vi skal lette.

Baseret på vores erfaringer har vi dog udviklet et standard Dynamics Nav Connector Modul, som faktisk er fyldestgørende for de flestes behov. Dette modul bygger på mange års erfaring, og giver kunden mulighed for at nyde godt af alle de erfaringer til en lav månedlig ydelse.

 

Dynamics NAV Connector – Hvad får jeg?

En Magento og Microsoft Dynmaics NAV integration har en lang række fordele. Herunder ses hvad vores Dynamics Nav Connector giver af muligheder.

 

 

Produkt synkronisering

Oprettelse og opdatering af produkter synkroniseres fra Dynamics NAV over i Magento. Følgende attributter bliver synkroniseret i vores standard modul:

  • Produktnavn
  • Varenummer
  • Beskrivelse
  • Enhedspris
  • Status
  • Momsgruppe
  • Vægt

 

 


Lager

En Dynamics NAV integration sørger for, at lageret i Dynamics NAV og Magento stemmer overens.

 

 

 

Ordrer

Ordrer fra webshoppen overføres til Dynamics NAV, så lager og omsætning stemmer overens.
Ordrespecifikationer der indlæses i NAV:

  • Ordrenummer fra shoppen
  • Navn
  • Salgsadresse 1 + 2
  • Salgs by + land
  • Varenummer
  • Antal
  • Pris

 

 


Ordrestatus

Når ordren er gennemført overføres ordrestatus automatisk til webshoppen.

 

Samarbejde med din Dynamics NAV leverandør

En fuldautomatisk Dynamics NAV integration eliminerer menneskelige fejl og fjerner flaskehalse i salgsprocessen.

Vores integration afhænger af jeres Dynamic NAV leverandør, og vi vil i første omgang gå i dialog for at afklare opsætningen af jeres eksisterende løsning.

I samarbejde klarlægger vi om din Dynamics NAV leverandør har mulighed for at publicere webservices, som vi kan bruge i kommunikationen mellem Magento og Dynamics NAV.

Vores Dynamics NAV Connector kan authenticate i forhold til Dynamics NAV webservices med NTML, Digest eller Basic AUTH. På nuværende tidspunkt er vores Connector kørende med følgende Dynamics NAV leverandører:

 

Find din Dynamics Nav (Navision) leverandør her

 

 

Formålet med en Dynamics NAV integration

  • En automatiseret forbindelse mellem din Magento webshop og Dynamics NAV.
  • Opdateret lagerstatus på tværs af systemer.
  • En strømlinet ordreproces.
  • Automatisk synkronisering af produkter, kunder, lagerstatus og ordrer.
  • Færre fejl forårsaget af manuelle indtastninger.

Specifikationer for en Dynamics NAV integration med vores Dynamics NAV Connector

  • Bruger Webservices til at opnå automatisk kommunikation mellem Dynamics NAV og Magento.
  • Bygget til Magento CE 1.9.x
  • Gratis opgradering til en Integration til Magento CE 2.x når den er klar
  • Kompatibel med alle nyere Dynamics NAV der kan håndtere webservices.
  • Hurtig implementeringstid – maks. 2 uger.
  • Overvågning af integrationen, med tilhørende dashboard.
  • Ingen tilføjelser eller ændringer i din Dynamics NAV.

 

Bestil Dynamics NAV Connector eller ring på +45 71 99 34 21

 


 

Ekstra funktionalitet

Ekstra funktionalitet som kan tilkøbes, og som vores Dynamics NAV Connetor tit udvides med.

Kampagner

Nemmere håndtering af priser, rabatter og prisaftaler.

 

 


Betaling

Betalingsinformationer synkroniseres, så Dynamics NAV hæver pengene.

 


Sprog og valuta

Automatisk styring af sprog og valuta på shoppen.

Priser

Mulighed for at synkronisere kundespecifikke priser for kunder og kundegrupper.

 


Gavekort

Gavekort kan synkroniseres, så kunden kan bruge gavekortet i webshop.

Lagerstatus

Mulighed for at oplyse kunder om, hvornår en vare kommer på lager igen.

 


Kunder

Kunder og kundegrupper synkroniseres automatisk fra Dynamics NAV.
Følgende attributter bliver synkroniseret i vores standard modul:

  • Navn
  • E-mail
  • Tlf.
  • Adresse 1 + 2
  • Postnummer
  • By
  • Land
  • NAV kundenummer

B2B/BtB Magento shop med Dynamics NAV integration.

Specifikke B2B/BtB funktionalitet kan udvide jeres Dynamics NAV integration og Magento CE webshop, så den imødekommer den stigende efterspørgsel hos indkøbere.

Kreditloft
Der er mulighed for at synkronisere B2B kundernes kreditloft og forfalden konto fra Dynamics NAV. Hvis der eksempelvis er en B2B kunde, som har udestående fakturaer, der overstiger et bestemt kreditmaks, kan vi fjerne deres mulighed for at handle i shoppen.
PDF streaming af faktura og kreditnota
B2B kunden kan få vist nye og gamle fakturaer og kreditnotaer på deres kundeside. PDF’en streames direkte fra Dynamics NAV.
B2B checkout
Fakturerings- og leveringsadresser hentes via Dynamics NAV. Det samme gælder leveringsmetode og -pris. Betaling foregår som udgangspunkt via faktura.
Opdeling af ordre
Det er en god idé at lave lagerstyring, så webshoppen kan håndtere større ordrer, selvom produkterne ikke nødvendigvis er fysisk på lager. Vi kan eksempelvis gøre det muligt at splitte ordrer, så produkter der ikke i øjeblikket er på lager eftersendes snarest muligt.
Mængderabat
Vi kan lave en prismatrix, der sørger for at give dine B2B kunder rabat. Det kan især være en god idé, hvis du skal sælge 30 nye kontorstole, 15 nye computere eller produkter på andre markeder, hvor der er mange andre leverandører af lignende produkter. Desuden gør prismatrixen det nemt at overskue, hvilken besparelse man kan opnå ved større køb.
Kontant rabat
Det kunne fx være at når en kunde betaler deres faktura indenfor 8 dage, vil der være en rabat på 2% som krediteres på ordren. Ordren opdateres i Magento og synkroniseres til Dynamics NAV.
Quick order
En anden funktion er quick-bestilling, der fungerer som en avanceret søgebar, hvor kunden ved hjælp af varenumre kan fremsøge og lægge produkter i kurven på minimal tid. Denne funktion giver dine B2B kunder mulighed for hurtigt at købe produkter. Eksempelvis på baggrund af det varekatalog, du har tilsendt dem. Denne funktionalitet vil automatisk forespørge i jeres Dynamics NAV om denne vare kan købes, så det er muligt at give kunden informationen med det samme.
Kategori adgang
Adgangen til forskellige kategorier af produkter kan tilpasses den enkelte B2B kunde.
Salgs Agenter
Ved at tilkoble salgagenter kan sælgere af produkterne få særlig adgang til kundegrupper og produkter. Læs mere om funktionen her.
Bestemte leveringsdatoer
Du har mulighed for at påvirke, hvornår kunden skal kunne vælge levering. Eksempelvis hvis der ikke kan leveres på helligdage. Der laves et felt i administrationsområdet hvor leveringsfrie datoer indtastes.
Integration med Consignor
Der laves en integration med Consignor. Det bliver muligt for kunden at se tracking informationer på deres forsendelser, direkte på deres Magento kundeside.
Kundespecifikke priser
Det er muligt at have unikke kundepriser ud fra pristabeller, der er oprettet i Dynamics NAV. Det betyder at hver kunde kan have en unik pris pr. produkt, som synkroniseres ved login og overskriver Magentos standard prislogik. Dette kan yderligere udvides ved valuta for hver kunde.

Bestil Dynamics NAV – Magento Connector eller ring på +45 71 99 34 21

Beregn din pris på Dynamics NAV connector

Eksempler på løsninger