Lad dine kunder markedsføre dine produkter #1

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

I en miniserie af blogindlæg ( .. ok, der kommer ét blogindlæg mere) vil vi gerne fortælle om, hvordan man kan integrere forskellige sociale medier på sin Magento webshop. Ved at udnytte eller skabe et online community kan du lade dine egne kunder markedsføre dine produkter.

I dette første indlæg tager vi fat i Facebook.

Nu sidder du nok og frygter endnu et strategisk-Facebook-markedsførings-indlæg, men bare rolig. Droppin Studio er et e-handels bureau. Vi er mere interesseret i, hvordan vi teknisk kan integrere et medie som Facebook på din webshop og derigennem øge konverteringen og skabe mere salg i shoppen.

Word of mouth markedsføring

Facebook er ikke bare varm luft. Man kan ikke vende ryggen til de muligheder, det giver at udnytte brugernes online sociale liv. Især fordi dét, der foregår online, også er en stor del af forbrugernes offline sociale miljø.

Facebook er et enormt godt redskab til anbefalinger af produkter. Det er immervæk bedre, at dine kunder taler godt om dine produkter, end at du selv gør det. Forbrugere stoler mere på hinanden end på dig, og det kan og skal du udnytte.

Facebook integration i praksis

Vi har udviklet en Facebook Magento Extension, der udnytter den form for anbefalinger.

Mange webshops giver i forvejen deres kunder mulighed for, at de kan oprette en konto ved at logge ind med Facebook. Vores Extension gør det samme – og så selvfølgelig en del mere.

”Bjarne, dine venner har købt …”

Lad os forestille os, at Bjarne er kunde i din webshop. Når Bjarne opretter en konto med Facebook på din webshop, giver han samtidig samtykke til, at vi kan få adgang til info om hans venners indkøb, og at vi også må give info om Bjarnes indkøb til vennerne.

I bedste fald har alle Bjarnes venner også handlet på din webshop og brugt deres Facebook profiler til at oprette kontoer. Når Bjarne senere kigger på forskellige produkter på shoppen, vil han få vist hvilke venner, der har købt de respektive produkter.

Facebook markedsføring

På betalingssiden kan du efterfølgende bede Bjarne om at dele hans køb på Facebook og eventuelt kompensere ham med en rabatkode til hans næste køb.

Inspiration fra den analoge verden

En Facebook integration som denne udnytter de tendenser, om vi også kender fra den analoge verden. Man køber de produkter, som vennerne har.

Forbrugere spørger hinanden til råds og finder inspiration i det, som deres venner, familie og bekendte køber. Måske opstår og opdager man kun et behov, fordi ens venner har vist sig at have et.

Validering af produkter er så meget mere værd, hvis den kommer fra nogle, du kender, end hvis den kommer fra brandet selv – især, hvis brandet er ukendt.

Sømløs integrering

Løsningen er især smart, fordi den ikke hindrer kundens købsproces. Det er ikke mere besværligt eller irriterende at skulle logge ind med Facebook – i virkeligheden er det nemmere. En Facebook Extension er en sømløs integrering med Magento, og der er ikke nogle købsbarrierer for kunden forbundet med løsningen.

I næste blogindlæg vil vi tage fat i Instagram, og den måde man kan udnytte Instagrams billed- og hashtag univers.

Du kan læse mere om udviklingen af Magento Extensions her