Kähler Design

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

Nyt designunivers til Kähler Design A/S

For 175 år siden blev den første Kähler vase drejet, og siden har designeventyret givet genlyd i hele Norden. Kähler Design A/S har siden udvidet deres forretning til også at indbefatte en flagskibsbutik og 4 restauranter. I sommeren 2014 søgte de at få optimeret deres webshop og skabe en større sammenhæng i deres online tilstedeværelse. Derfor kontaktede de Droppin Studio, og i et tæt samarbejde er både identitet og funktionalitet blevet nytænkt.

KÄHLER DESIGN A/S I SAMARBEJDE MED DROPPIN STUDIO

Kähler kontaktede Droppin Studio med et ønske om at få samlet deres online tilstedeværelse i et nyt visuel udtryk. Kählers kunder og medarbejdere har været i fokus 100% af tiden, og løsningen er med til at lette hverdagen for begge.

_Kahler-case-billede-2

Besøg shoppen her

Ane Nygaard Meyer, kommunikationsansvarlig ved Kähler Design

Droppin Studio kom med det mest skræddersyede og engagerende tilbud. De forstod vores behov og kom samtidig med nye idéer, som vi ikke selv havde tænkt over. Samarbejdet har været nærværende og professionelt, hvor den ekstra mil er gået for at opnå en fælles tilfredshed med projektet, webshoppen og i sidste ende opnå en god kundeoplevelse.

 

I november 2014 lancerede Droppin Studio i tæt samarbejde med Kähler Design A/S deres nye webshop på www.kahlerdesign.com. Her er samarbejdet med kunden, teknologien og designet gået op i en højere enhed.

OPGAVEN

Kähler ønskede et involverende og inspirerende univers, som brugerne kunne få mulighed for at blive en del af, og hvor oplevelsen blev vægtet højere end salget. Kähler ønskede et website, der kunne formidle alle Kählers brand assets – både design, håndværk, historie og gastronomi på en involverende og inspirerende måde. Et site, der skulle imødekomme den designinteresserede og give denne et unikt indblik og mulighed for deltagelse i Kählers univers og designprodukter.

DET GRAFISKE UDTRYK

At designe for et af Danmarks hotteste brands indenfor interiør var ikke nogen nem opgave, og det grafiske udtryk var særdeles vigtigt i arbejdet med Kählers nye shop, fordi det skulle matche deres særlige produkt- og designunivers. En væsentlig del var at forstå produkternes betydning for målgruppen, retailerne og andre samarbejdspartnere, så den kunne tale til det særlige online community, der indgår i Kählers designunivers.

Droppin Studio ville gerne udnytte at Kähler er et nordisk brand og derfor give webshoppen et nordisk udtryk. Disse overvejelser blev til tre konkrete designvisioner, som skulle opfyldes i det grafiske arbejde.

  • Minimalistisk
  • Luftigt
  • Lyst

Udgangspunktet var at lade Kählers produkter fylde mere på skærmen og samtidig give de forskellige elementer plads. Den minimalistiske stil kommer til udtryk i webshoppens farvepalet, som lægger sig tæt op af farverne på Kählers produkter. Samtidig er webshoppen holdt til få kvadratiske former og så vidt muligt er beskrivelser og tekstfelter forkortet eller skjult. På denne måde blev der gjort plads til Kählers fantastiske billed- og produktmateriale.

Derudover er der i det nye grafiske udtryk sat fokus på at give kunden fornemmelse af orden, ro og overskuelighed på webshoppen. Visionen om en luftigt og lys side blev realiseret på to fronter. Dels ved at øge afstanden mellem elementerne på siden og dermed give dem plads. Dels ved at holde farvetemaet i de lyse og feminine farver, som afspejler Kählers eksisterende designunivers.

KOMPLET RESPONSIV WEBHSOP

responsivt
50% af Kählers online besøg kommer fra mobile enheder. Derfor var det et væsentligt aspekt, at webshoppen var responsiv, og at designet kunne servicere kunderne på alle enheder. Droppin Studio har skabt et responsivt design, der gør det nemt at læse og navigere på siden uanset, hvilken enhed kunden benytter.

Ved at skabe den rigtige hierarkiske struktur i elementernes placering på webshoppen har Droppin Studio sikret, at alle elementer kommer til sit fulde udtryk. Dermed skabes en sammenhængende helhedsoplevelse og den mest optimale fremvisning af webshoppen, uanset om kunden besøger siden fra sin smartphone eller computer.

Målet for det resposive design var at bevare 3 vigtige parametre for de besøgende.

  • At bibeholde interaktion mellem billeder, tekst, knapper, ikoner og links
  • At købsoplevelsen er smertefri og nem for alle besøgende
  • At indholdet er skaleret til device så performance ikke påvirkes

BUTIKSLOKATION

Besøgende på webshoppen har mulighed for at finde den nærmeste forhandler af Kählers produkter. På webshoppen vises den konkrete afstand fra kundens aktuelle position til forhandlere i nærheden. Funktionen er lavet med henblik på besøgende, der bruger mobile enheder, så de nemt er hjulpet videre i retning af et Kähler produkt, hvis de ikke ønsker at bestille fra webshoppen.

Funktionen er samtidig med til at give en bedre helhedsoplevelse af Kählers webshop på den ene side og deres forhandlere på den anden. Denne funktion er yderlige implementeret på produktsiderne, hvor den forhandler med kortest afstand til kundens aktuelle position automatisk bliver vist.

PRODUKTFILTRERING

filter
Oftest når man filtrerer produkter på webshops, kan man kun filtrere indenfor givne kategorier, fordi det er Magentos standardhåndtering af produktfiltrering.

Når man tager et valg, tager man altså også et fravalg – eksempelvis kan du på en given webshop ikke både få vist et 40” TV og en sort højttaler, fordi du som kunde får ultimatummet at vælge mellem de to kategorier: Fjernsyn eller højttalere – enten eller. En vigtig del i udviklingen af Kählers webshop var produktfiltreringen, fordi Kähler havde et ønske om at raffinere denne.

Droppin Studio lavede en løsning, der giver kunden mulighed for at filtrere i hele produktkataloget øjeblikkeligt og på tværs af kategorier. Kunden har altså mulighed for at specificere ned i mindste detalje, hvilke produkter hun leder efter. Droppin Studio er stolte af en løsning, der på denne måde giver kunden flere muligheder end begrænsninger.

 

Ane Nygaard Meyer, kommunikationsansvarlig ved Kähler Design

En af de væsentligste kvaliteter ved webshoppen er struktureringen, som gør, at hver enkelt produkt kan ses i andre størrelser og farver i et lettilgængeligt og overskueligt setup.

 

INTEGRATION AF RESTAURANTSIDERNE

kahler-galleri-og-bord

Kähler Design Gastronomi består af tre restauranter, som hver har deres eget website på eksterne domæner. For at integrere dem i den nye webshop og skabe et komplet univers for Kähler, har hver restaurant en underside på www.kahlerdesign.com.

Alt dynamisk indhold, eksempelvis de nyeste billeder fra de enkelte restauranters gallerier og nyheder fra deres forside, hentes automatisk fra de eksterne sider og vises på www.kahlerdesign.com. Desuden har de besøgende mulighed for at reservere bord direkte hos de enkelte restauranter uden at forlade webshoppen.

MAGENTO ADMINISTRATION

For at forbedre brugervenligheden for Kählers medarbejdere, og optimere deres arbejdsgang, har Droppin Studio udviklet et administrationsområde i deres Magento, som er specielt tilpasset Kählers medarbejdere.

Administrationsområdet giver medarbejderne mulighed for at oprette deres indhold i det rigtige layout uden nødvendigvis at have kendskab til HTML. Medarbejderen kan således i nogle forudbestemte skabeloner og dropdowns selv kontrollere, hvordan indholdet skal præsenteres ved oprettelse.

På den måde spares medarbejderen for unødvendig frustration og tidsspild, samtidig med at Kähler slipper for at være økonomisk afhængige af assistance fra konsulenter.

PERFORMANCE OPTIMERING

perfomance
Hastighed er altafgørende, når det kommer til at sælge produkter på nettet. Droppin Studio har derfor i deres løsning til Kähler Design A/S kigget på alt fra server set up og teknisk struktur på siden til strukturen af CSS, Java Script og billeder.

Det har været væsentligt at billeder eksempelvis først loades, når brugeren scroller gennem en produktside, så de ikke alle loades på samme tid. Desuden er billedernes størrelse skaleret rigtigt i forhold til at opnå den optimale hastighed på webshoppen.

I forbindelse med Kählers salg af deres jubilæumsvase i august 2014 fik Droppin Studio desuden struktureret serverens caching, så den kunne håndtere den massive efterspørgsel, optimere processen og undgå server breakdown.

Dynamics NAV

Da Kähler Design A/S kontaktede Droppin Studio, ønskede de sig en ny webshop, der som udgangspunkt skulle være kompatibel med ERP-systemet Dynamics NAV. Den automatiske tilkobling til Dynamics NAV forbedrer og effektiviserer processerne for Kählers online salg, såvel som salget fra flagskibsbutikken og forhandlere af Kählers produkter.

 

 

Ved at koble ordrebehandling, indkøb, lager- og økonomistyring på den ene side, og præsentation af varer og markedsføring på den anden side, har Droppin Studio skabt et mere fleksibelt og effektivt driftsmiljø. Webshoppen er derfor blevet et værktøj, som gør hele organisationen mere strømlinet.

Ud over at have opfyldt dette ønske har Droppin Studio leveret en løsning, der dels passer til Kählers enkle produktdesign, og dels har fokus på at involvere brugeren og værdsætte Kählers loyale online community. Droppin Studio er glade for at have leveret en løsning, der var funktionsdygtig fra start, og som havde slutbrugeren som første prioritet under hele udviklingen.

SPECIALISERET INTEGRATION MED FACEBOOK

facebookvenner

For at skabe en webshop med fokus på Kählers online community har Droppin Studio lavet en specialiseret integration med Facebook. Ved hjælp af brugerens eget Facebook login kan hun hurtigere og nemmere logge ind og oprette en bruger på webshoppen. Efter login vil brugeren få vist en mere personaliseret webshop med de Kähler produkter, hendes Facebook venner har købt gennem webshoppen. På den måde er det nemt at se, hvad der trender i omgangskredsen og lade sig inspirere.

INSTAGRAM OG HASHTAGS

Ane Nygaard Meyer, kommunikationsansvarlig ved Kähler Design

De sociale integrationer, der benytter indhold fra Facebook og Instagram er med til at inspirere og involvere vores brugere.

 

Ud over integrationen med Facebook har Droppin Studio også integreret webshoppen med Kählers Instagram univers.
Kahler Instagram Integration webshop

Kähler har 99.700 designvenner på Instagram, og det var vigtigt at engagere disse brugere. Droppin Studio lavede derfor en extension til Magento, som inddrager brugernes billeder fra Instagram på produktsiderne. Hvis en kunde eksempelvis kigger på Omaggio Vasen, så vises der billeder på produktsiden, der eksempelvis er tagget med #omagio eller #kähler på Instagram. Kähler anerkender på denne måde sit community og kan vise produkterne frem til potentielle kunder i en hverdagsagtig setting.

På den måde bliver det kunderne, der viser produkterne frem i deres hjem og dermed inspirerer potentielle kunder til, hvordan de kan anvende Kählers produkter i indretningen.

Kahler Instagram Magento Administration 2

I samarbejde med Kähler er der udarbejdet en administration, som gør det muligt at fremsøge, håndtere og godkende Instagram billeder for hvert enkelt produkt. På den måde er det muligt for Kähler egenrådigt at håndtere og kontrollere de Instagram billeder, der vises på webshoppen.

INTERESSERET I AT HØRE MERE?

Tag endelig kontakt, hvis du har yderligere spørgsmål.

Kontaktchef Hermes kan fanges på tlf. +45 71 99 34 21
eller send en mail til info@droppinstudio.dk

Andre cases