ERP integration

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

En ERP integration, der letter dine arbejdsprocesser

erp-løsninger

Vi laver den tekniske løsning, der forbinder din kundes Magento shop med hans ERP-system. En ERP integration er en to-vejs synkronisering af produkter, kunder, lagerstatus og ordrer.

Vi arbejder normalt med integrationer til Microsoft Dynamics C5 og Microsoft Dynamics NAV:
 

 

Fordele ved ERP integration

Det er en fordel med en stærk ERP integration, fordi det letter din kundes arbejdsbyrde på flere områder.

  • En automatiseret forbindelse mellem kundens Magento webshop og hans/hendes ERP-system.
  • Opdateret lagerstatus på tværs af systemer
  • En strømlinet ordreproces
  • Automatisk synkronisering af produkter, kunder, lagerstatus og ordrer.
  • Færre fejl forårsaget af manuelle indtastninger
  • En effektivfuld proces med kvalitets resultater

 
 

Processen for ny integration

Hos Droppin Studio tror vi på, at strategi og planlægning er med til at gøre hele processen mere gennemsigtig og overskuelig. Hvis vi skal udvikle en integration i samarbejde med kunden og en ERP-leverandør, arbejder vi derfor som udgangspunkt efter nedenstående proces.

Første afklaring

Vi stabler et møde på benene mellem kunden, hans/hendes ERP-partner og en udvikler fra Droppin Studio. Vi taler om, hvilke behov din kunde har. Vi kortlægger projektets omfang og forudser faldgrupper og bliver klogere på, hvordan Magento webshoppen og ERP-systemet skal tale sammen.

 

Anden afklaring

Vi mødes med ERP-leverandøren og går integrationen igennem en ekstra gang, for at være sikre på, at vi er enige om projektets omfang.

 

Produktion og test

Vi udvikler integrationen og tester løbende i samarbejde med ERP-leverandøren.

 

Endelig test

Vi sørger for at ERP-integrationen virker optimalt.

 

Lancering

Vi går live med din nye integration.

 

Support

Alt efter dine behov laver vi en supportaftale for løbende hjælp til drift og vedligeholdelse af webshoppen og forbindelsen til ERP-systemet.

 

Afklaring og forberedelse

For at sikre en effektiv proces, er der en række ting, der skal afklares omkring ERP-systemet og den integration, der skal laves.

  • Alle kunder skal have et unikt kundenummer og en unik e-mail, der kan føres med over i Magento.
  • Priser og mængdepriser skal være afstemt
  • Produktnavne og produktbeskrivelser skal være afstemt
  • Der skal være en billedstrategi – skal billederne tilføjes manuelt i Magento eller være en del af synkroniseringen?
  • Der skal være taget højde for kategori ID’er, således at ERP-systemet har et ekstra felt for alle produkter, hvor Magentos kategori ID kan indtastes.

Eksempler på løsninger