B2B webshop

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

En B2B webshop, der skaber rum for vækst og mersalg

Med en Magento B2B webshop optimeres forretningsforbindelser og der skabes rum for vækst og mersalg, fordi du kan sælge produkter og services til dine B2B kunder hurtigere og nemmere – Også selvom du mener, at dine produkter er for komplekse til e-handel.

Sælger du komplekse, skræddersyede produkter til dine kunder, hvor prisen og produktet er afhængig af mange forskellige parametre, udvikler vi også build-to-order Magento shops. Læs mere om sådan en løsning her.

Fordele ved en B2B webshop

Med en B2B webshop får du muligheden for at tilbyde dine B2B kunder de digitale muligheder, de efterspørger. En B2B webshop giver dig derfor også en fordel i forhold til de af dine konkurrenter, som ikke kan imødekomme det, der efterspørges.

  • Nem håndtering af kundegrupper som eksempelvis internationale kunder og deres specifikke priser.
  • Tovejssynkronisering med dit ERP-system.
  • Lettere indkøbs- og ordreproces for alle parter.
  • Automatiseret proces.

 


 

Få en skræddersyet B2B webshop, der passer til din forretning.

 


 

Login beskyttelse

Vi kan gøre shoppen usynlige for udefrakommende, så man ikke kan få adgang til shoppen, før der er logget ind

Login for at se priser og tilføje til kurv

Produkter er synlige for alle, der besøger shoppen, men priser og muligheden for at lægge produktet i kurven er først mulig, når der er logget ind.

Quick order

Mulighed for at B2B kunder kan bestille og søge efter produkter på baggrund af varenummer. Dette gør det nemt for kunder at lave en hurtig bestilling ud fra et varekatalog.

Kreditloft

Der er mulighed for at synkronisere B2B kundernes kreditloft og forfalden konto fra ERP-systemet. Hvis der eksempelvis er en B2B kunde, som har udestående fakturaer, der overstiger et bestemt kreditmaks, kan vi fjerne deres mulighed for at handle i shoppen.

Custom stock status

Der er mulighed for at ændre eksisterende lagerstatuser eller oprette nye. Dette kunne eksempelvis være “bestillingsvare” eller “under produktioner”.

Preorder og backorder

B2B kunder kan reservere produkter, der ikke er på lager i øjeblikket. Samtidig kan der forudbestilles produkter, som endnu ikke er på lager.

Optimeret Ajax søgning

For at give jeres besøgende den bedste oplevelse, implementeres en Ajax søgning på jeres webshop. Der vises forslag ud fra hvad kunden skriver i søgefeltet.

Bestemte leveringsdatoer

Du har mulighed for at påvirke, hvornår kunden skal kunne vælge levering. Eksempelvis hvis der ikke kan leveres på helligdage. Der laves et felt i administrationsområdet hvor leveringsfrie datoer indtastes.

CMS adgang baseret på kundegruppe

Adgangen til forskellige CMS sider kan tilpasses den enkelte B2B kundegruppe. Der oprettes og benyttes Magento kundegruppe funktionalitet. Det giver mulighed for at målrette din information til dine forskellige kundegruppe.

PDF streaming af faktura og kreditnota på kundeside

B2B kunden kan få vist nye og gamle fakturaer og kreditnotaer på deres kundeside. PDF’en streames direkte fra ERP-systemet.

B2B checkout

Fakturerings- og leveringsadresser hentes via ERP-systemet. Det samme gælder leveringsmetode og -pris. Betaling foregår som udgangspunkt via faktura.

Kategori adgang

Adgangen til forskellige kategorier af produkter kan tilpasses den enkelte B2B kunde.

Matrix bestilling

Ved at lave en matrix ordning kan der oprettes specielle priser på baggrund af ordrestørrelsen.

Salgsagenter

Ved at tilkoble salgagenter kan sælgere af produkterne få særlig adgang til kundegrupper og produkter. Læs mere om funktionen her.

Kundespecifikke priser

Det er muligt at have unikke kundepriser ud fra pristabeller, der er oprettet i ERP-systemet. Det betyder at hver kunde kan have en unik pris pr. produkt, som synkroniseres ved login og overskriver Magentos standard prislogik. Dette kan yderligere udvides ved valuta for hver kunde.

Mersalg

Ved at vise dine B2B kunder alternative produkter i tilfælde af, at en vare ikke er på lager, kan vi inspirere kunderne til at alligevel at handle.

Kontant rabat

Når en kunde betaler deres faktura indenfor 8 dage, vil der være en rabat på 2% som krediteres på ordren. Ordren opdateres i Magento og synkroniseres til ERP-systemet.

Integration med Consignor

Der laves en integration med Consignor. Det bliver muligt for kunden at se tracking informationer på deres forsendelser, direkte på deres  Magento kundeside.

 

 

Mangler du inspiration til, hvordan en B2B webshop kan bygges, så den passer til flere kundesegmenter, kan du læse vores blogindlæg om segmentering på B2B webshops.

 

Til dem der søger en standard løsning, som er køreklar og uden begrænsninger – vil vi anbefale jer at kigge på vores produkt. Produktet er bygget udelukkende til virksomheder der ønsker mere fokus på salg via en forhandlerportal og mere tid til kundeservice, med basisfunktioner der kommer “out of the box”Conneyo – køreklar B2B webshop

Eksempler på løsninger