B2B webshop

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

En B2B webshop, der skaber rum for vækst og mersalg

Med en Magento B2B webshop optimeres forretningsforbindelser og der skabes rum for vækst og mersalg, fordi du kan sælge produkter og services til dine B2B kunder hurtigere og nemmere – Også selvom du mener, at dine produkter er for komplekse til e-handel.

Sælger du komplekse, skræddersyede produkter til dine kunder, hvor prisen og produktet er afhængig af mange forskellige parametre, udvikler vi også build-to-order Magento shops. Læs mere om sådan en løsning her.

Fordele ved en B2B webshop

Med en B2B webshop får du muligheden for at tilbyde dine B2B kunder de digitale muligheder, de efterspørger. En B2B webshop giver dig derfor også en fordel i forhold til de af dine konkurrenter, som ikke kan imødekomme det, der efterspørges.

  • Nem håndtering af kundegrupper som eksempelvis internationale kunder og deres specifikke priser.
  • Tovejssynkronisering med dit ERP-system.
  • Lettere indkøbs- og ordreproces for alle parter.
  • Automatiseret proces.

start på b2b løsning

 

 


 

Nedenfor kan du se B2B funktioner, som vi har udviklet til håndtering af B2B salg og service.

 


 

Login beskyttelse

Vi kan gøre shoppen usynlige for udefrakommende, så man ikke kan få adgang til shoppen, før der er logget ind

Login for at se priser og tilføje til kurv

Produkter er synlige for alle, der besøger shoppen, men priser og muligheden for at lægge produktet i kurven er først mulig, når der er logget ind.

Quick order

Mulighed for at B2B kunder kan bestille og søge efter produkter på baggrund af varenummer. Dette gør det nemt for kunder at lave en hurtig bestilling ud fra et varekatalog.

Kreditloft

Der er mulighed for at synkronisere B2B kundernes kreditloft og forfalden konto fra ERP-systemet. Hvis der eksempelvis er en B2B kunde, som har udestående fakturaer, der overstiger et bestemt kreditmaks, kan vi fjerne deres mulighed for at handle i shoppen.

Custom stock status

Der er mulighed for at ændre eksisterende lagerstatuser eller oprette nye. Dette kunne eksempelvis være “bestillingsvare” eller “under produktioner”.

Preorder og backorder

B2B kunder kan reservere produkter, der ikke er på lager i øjeblikket. Samtidig kan der forudbestilles produkter, som endnu ikke er på lager.

Optimeret Ajax søgning

For at give jeres besøgende den bedste oplevelse, implementeres en Ajax søgning på jeres webshop. Der vises forslag ud fra hvad kunden skriver i søgefeltet.

Bestemte leveringsdatoer

Du har mulighed for at påvirke, hvornår kunden skal kunne vælge levering. Eksempelvis hvis der ikke kan leveres på helligdage. Der laves et felt i administrationsområdet hvor leveringsfrie datoer indtastes.

CMS adgang baseret på kundegruppe

Adgangen til forskellige CMS sider kan tilpasses den enkelte B2B kundegruppe. Der oprettes og benyttes Magento kundegruppe funktionalitet. Det giver mulighed for at målrette din information til dine forskellige kundegruppe.

PDF streaming af faktura og kreditnota på kundeside

B2B kunden kan få vist nye og gamle fakturaer og kreditnotaer på deres kundeside. PDF’en streames direkte fra ERP-systemet.

B2B checkout

Fakturerings- og leveringsadresser hentes via ERP-systemet. Det samme gælder leveringsmetode og -pris. Betaling foregår som udgangspunkt via faktura.

Kategori adgang

Adgangen til forskellige kategorier af produkter kan tilpasses den enkelte B2B kunde.

Matrix bestilling

Ved at lave en matrix ordning kan der oprettes specielle priser på baggrund af ordrestørrelsen.

Salgsagenter

Ved at tilkoble salgagenter kan sælgere af produkterne få særlig adgang til kundegrupper og produkter. Læs mere om funktionen her.

Kundespecifikke priser

Det er muligt at have unikke kundepriser ud fra pristabeller, der er oprettet i ERP-systemet. Det betyder at hver kunde kan have en unik pris pr. produkt, som synkroniseres ved login og overskriver Magentos standard prislogik. Dette kan yderligere udvides ved valuta for hver kunde.

Mersalg

Ved at vise dine B2B kunder alternative produkter i tilfælde af, at en vare ikke er på lager, kan vi inspirere kunderne til at alligevel at handle.

Kontant rabat

Når en kunde betaler deres faktura indenfor 8 dage, vil der være en rabat på 2% som krediteres på ordren. Ordren opdateres i Magento og synkroniseres til ERP-systemet.

Integration med Consignor

Der laves en integration med Consignor. Det bliver muligt for kunden at se tracking informationer på deres forsendelser, direkte på deres  Magento kundeside.

 

 

Mangler du inspiration til, hvordan en B2B webshop kan bygges, så den passer til flere kundesegmenter, kan du læse vores blogindlæg om segmentering på B2B webshops.

Til dem der søger en standard løsning, som er køreklar og uden begrænsninger – vil vi anbefale jer at kigge på vores produkt. Produktet er bygget udelukkende til virksomheder der ønsker mere fokus på salg via en forhandlerportal og mere tid til kundeservice, med basisfunktioner der kommer “out of the box”

 

tilbud på b2b

 

Vi tilbyder en B2B løsning med følgende overordnet funktioner og specifikationer

Af vigtige og overordnet specifikationer kan vi tilbyde en løsning:

Magento 2

Vores løsning er bygget i den nyeste version af Magento 2, som er et af verdens største opensource CMS platform til at drive E-commerce. Med dets fleksibilitet og uendelige muligheder har vi bygget en kraftfuld B2B platform.

Mobilt E-commerce

Med et proffesionelt, skrabet tema sættes løsningen op med minimum opsætning der er fundamentet for at løsningen er optimeret til de forskellige størrelser og opløsninger på devices som du kan forvente dine besøgende bruger – herunder smartphones, tablets og desktop med andre ord – Responsivt på alle devices.

B2B funktioner udover det sædvanlige

Løsningen indeholder funktioner der berør de mest vigtige områder for en forretning – her er der tale om salg, admintrering af kundedatabase, prisstruktur, forsendelser, produkter som varianter, reklamationer og meget mere.

Skallering og udvidelse efter behov

Magento er bygget til at håndterer et mindre kartotek af varenumre til et gigantisk af slagsen. Der er ikke noget perfomance issue hvis alle retningslinjer følges indenfor almen web praksis.

 

Udvalgte B2B funktioner

Vi har udvalgt en række funktioner som vi mener er vigtig for at drive B2B handel. De funktioner er klassificeret under 5 kerneområder, der er grundlæggende for enhver B2B løsning.

  1. Priser, valuta og moms.
  2. Debitor, debitorgrupper og hieraki på brugere
  3. Kunde konto og favoritlister
  4. Produkter, katalog og ordre
  5. Kundeservice og håndtering af reklamationer

 

priser,vaulta og moms

 

Login for at se priser eller shoppens indhold

Du kan vælge, at offentligheden må se shoppens indhold, men først kan se priser når de er logget ind for at forhindre konkurrenterne i at få indblik i din prissætning for forskellige produkter som din forretning sælger.

Listepriser pr. kundegruppe

Opret de kundegrupper som du ønsker at klassificerer dine kunder i og sæt et ønsket pris som udelukkende kun gælder for den gruppe.

Mængdepriser

Man kan sætte mængdepriser for alle produkter, hvor man selv bestemmer intervallerne. Det er også muligt at sætte mængdepriser pr. kundegruppe. Prisintervallet vil fremgå grafisk på produktsiden.

Håndtering af priser i flere valutaer

Til de kunder der ikke handler i Danske Kroner kan du sætte priser op i deres respektive valuta som enten oversættes til en fast kurs eller indtaste manuelt en passende pris til produktet og det natinale marked kunden befinder sig i.

Nationale og internationale momsregler og skatter

Sæt momsregler for Danske kunder, Europæiske kunder eller helt andre. Der understøttes moms for de fleste lande.

 

debitor og brugerhåndtering

 

Opret en debitor, debitorgruppe

I vores løsning kan du oprette en debitor med mulighed for at indtaste stamdata for virksomheden, hvor debitoren kan segmenteres i de debitorgruppe du ønsker at oprette for at kunne målrette priser, produkter og services til de kunder der finder det relevant.

Hieraki på B2B bruger

I vores løsning kan du oprette en organisation som paraply – under dem kan du oprette flere forretninger og kontaktpersoner som kan gives forskellige roller eller begrænse til forskellige handlinger. Eks. kan man oprtte en indkøber konto til en specifik butik under en oraganisation, hvor indkøberen kan udvælge produkterne, men kan ikke selv gennemføre en bestilling, da det er styret af organisationen. Eller sætte en grænse for beløb som kan handles for. Hvor kontakt har samme faktureringsadresse, men kan sætte forskellige leveringsadresse.

Log aktiviteten på shoppen

Med en løsning, hvor man har flere lag af brugere er det muligt for adminstrator at se de seneste handlinger udført af registreret brugere også data som selve handlingen.

 

kundekontp og favoritlister

 

Kundekonto til dine brugere

Vi tilbyder dine kunder at de kan logge på og gå til deres ”konto dashboard”, hvor de kan genbestille, se status på deres bestilling, ændrer i stamdata, leveringsoplysninger og meget mere.

Favoritlister/bestillingslister

Opret lister med produkter som kan konverteres til en kurv. Der er ikke nogen begrænsninger for listerne, og de kan deles med andre brugere.

Genbestilling af tidligere ordre samt ordrehistorik

Under en kundes konto finder man en liste af tidligere ordre som er færdigbehandlet. Her kan man vælge at genbestille, hvor løsningen vil kigge på om varen er på lager, vise den nyeste pris samt lægge produkterne i kurven til checkout.

Godkendelse af nye kunder efter oprettelse før de kan logge ind

Ved en oprettelse på sitet vil adminstrator få en mail, hvor der skal aktivt skal vælges om brugeren kan få adgang eller nægte. Den process er udelukkende for at sikre sig verrificering af brugeren samt forretningen faktisk eksisterer inden man giver vedkommende lov til at kigge ind i jeres forretning.

Uendelig antal debitor eller admin bruger

Der er ingen begrænsning af admin bruger eller debitor i vores B2B løsning. Der findes heller ingen licence pr. bruger.

 

produkter, katalog og ordre

 

Tilføj dokumenter til produkter og CMS sider

Til de produkter der har en brugsanvisning eller en manual med vigtige informationer kan du tilføje dokumenter til download. Det samme gælder CMS sider med vejledninger kan man tilføje et dokument til download.

Produktmatrix til produkter med varianter

Produkter der findes i forskellige varianter kan oprettes i alle de afarter man ønsker. For at gøre det nemt og overskuligt i en indkøbsprocess kan man opsætte en matrix med alle de forskelige varianter.

Valg af leveringstidspunkt

Lad din kunde bestemme hvornår de ønsker bestillingen leveret. Det er specielt meget fleksibelt til kunder der vil planlægge fremtidige kampagner.

Afbestil ordre

Giv din kunde muligheden for at fortryde en bestilling

Begrænsning af kategori/produkt for debitor/debitorgruppe

Sæt adgangsbegrænsning på produkter og kategorier for enkelte debitor og debitorgrupper.

Kvikordre på varenummer, produktnavn eller upload af CSV

Kunder der kender jeres sortiment vil efterhånden gerne spare tid på at fortage en ordre. Her kan du/i tilbyde jeres kunder, at de kan indtaste SKU nummer, antal vare og derefter lægge bestillingen i kurv til inkøb. Det er også muligt at uploade en CSV-fil med de samme info som en hurtige metode til bestilling. 

Saldoliste på varelager

For hvert status din virksomhed gennemgår kan i indtaste det optalte antal for produktet.

 

kundeservice og rma

 

Log på din kundes vegne og hjælp dem videre

Du kan som administrator “logge” på en kundes konto, her kan du eks. fortage en bestilling eller være behjælpelig på andre måder med styring af deres konto.

Effektiv RMA styring

Med RMA i jeres løsning kan i styre indgående sager, hvor kunder som er oprettet på shoppen kan angive en reklamation, hvor du som virksomhed kan styre oprettelsesprocessen til færdigbehandlet sag med de udfald som du/i selv har sat. Det er nemt, effektivt og jeres kunder kan i løbet af 3 min indberette reklamation med billeder, beskrivelser, hvilket produkt fra ordrenummer osv. Alt kommunikation sker fra backend hos administrator og i kundens egen konto for sagsfremgang og endelige behandling af deres sager.

Se de seneste ændringer fortaget

Alt bliver logget i backend, hvor du som administrator kan se forskellige handlinger udført af de registreret brugere i din egen organisation.


 

Har du brug for et tilbud på en køreklar B2B webshop?

Skriv til os via kontaktformularen hvis du er interesseret i en snak om dine muligheder hos os.

 

 

 

 

 

 

Eksempler på løsninger