Automatisk overvågning af Magento og Dynamics NAV integration

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img
Automatisk overvågning af Magento og Dynamics NAV integration

I Droppin Studio er vi gået all in på integrationer mellem Magento og Dynamics NAV. I samarbejde med vores kunders Dynamics NAV leverandører udvikler vi Magento shops, der automatisk synkroniserer produkter, lager, ordrer og kunder fra Dynamics NAV.

En Dynamics NAV integration passer i stort omfang sig selv. Især hvis synkronisering af data er opsat til at køre med faste intervaller og der ikke sker udvikling i forretningen. Men som I nok ved, så udvikler de fleste (e-)forretninger sig med tiden. Pludselig er der en ny type kunde, der handler i shoppen og som udfylder data, der ikke er kendt i Dynamics NAV. Eller et produkt bliver ved en fejl oprettet direkte i Magento, hvorefter Dynamics NAV ikke kan kende varenummeret, når produktet købes. Der opstår fejl, synkroniseringer afbrydes og integrationer fejler.

Overvågning af webshoppen

Derfor anbefaler vi også at man sikre sig, at webshoppen og integrationen bliver overvåget. Ikke kun for at følge med i når noget fejler og går galt, men også fordi det er rart at vide, at alting kører, som det skal. Normalt er driften af en webshop mere eller mindre usynlig indtil kunden ringer med problemer. Indtil da må man gå ud fra at webshoppen og integrationen virker.

Dét synes vi er fjollet og derfor har vi netop udviklet et dashboard, som leveres med alle integrationer vi udvikler. Her kan alle involverede parter (kunden, Dynamics NAV leverandøren og os selv) følge med i, hvad status er på webshoppen og integrationen til Dynamics NAV.

Dashboard oversigt

I dashboardet ses blandt andet webshoppens status, seneste synkroniseringer og en liste af fejlmeldinger. På den måde kan vi som regel opsnappe fejlen før vores kunder, og kan derfor være proaktive med hensyn til fejlretning. Så slipper kunden også for at bruge ressourcer på at tage kontakt, da vi selv overvåger synkroniseringen.

Webshop status

Webshop status

Vi tjekker på om webshoppen er live og tilgængelig. Det vises hvornår det sidst blev tjekket, så kunden er opdateret.

Dynamics NAV forbindelse

Dynamics NAV connection status

Vi tjekker om der er adgang til NAV, altså om der kan logges ind og om adgangen er godkendt. Det vises igen, hvornår forbindelsen sidst blev tjekket.

Købsflow

Buy flow status

Vi har opsat et automatisk script, som overvåger om det er muligt at gennemføre et køb igennem kundens betalingsside. Webshoppen besøges hvert 10. minut, der klikkes rundt på siden, lægges et produkt i kurven, og foretages et køb – uden at betale og gennemføre ordren. Succeskriteriet for scriptet er når kortindtastningsvinduet bliver vist. I dashboarded vises en status for, hvornår dette købsflow sidst er tjekket.

Status på synkroniseringen af data

Dynamics NAV Sync Status

Vi viser hvornår forskellige elementer, som eksempelvis ordrer eller priser sidst er blevet synkroniseret og hvornår de synkroniseres næste gang. De elementer, der synkroniseres, kan være forskellige fra kunde til kunde.

Dynamics NAV endpoint status

Dynamics NAV Endpoint Connection Status

Vi viser statusen på de forskellige webservices, der benyttes i løsningen. Der tjekkes om den pågældende webservice er tilgængelig og om det er muligt at få adgang til den i Dynamics NAV.

Error Log

Error Log

Vi viser en liste over fejl. Ved hver fejl dokumenteres 1) hvilken webservice, der fejlede, 2) hvilken metode, der blev benyttet, da fejlen opstod, 3) hvilken fejlbesked, der blev returneret, 4) hvilke parametre der blev sendt med (eksempelvis vare- eller kundenummer) og 5) hvor mange gange fejlen er opstået.

Support tickets og opgaver

Fremtidige Opgaver

Kunden kan automatisk oprette en sag i vores ticketsystem via vores mail support@droppinstudio.dk. Disse sager kan ses af os og kunden under support tickets. Derudover vi en liste over igangværende opgaver, som vi har oprettet i vores projektstyringsværktøj.

Vigtige datoer

Dashboard kalender

I kalenderen kan vi selv oprette deadlines, statusmøder m.m., og opfordrer samtidig kunden til at lægge produktlanceringer og lignende ind i systemet. På den måde er vi informeret i forhold til ekstra trafik på webshoppen og planlægning af fremtidige projekter.

Timebank

Timebank

I timebanken kan kunden se deres igangværende timebank og den faktura den er koblet på. Her kan ses hvor mange timer kunden har tilbage i indeværende måned, samt de opgaver, der har brugt af timebanken.