Administration til salgsagenter

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

Få bedre overblik over over dit salg

Uanset om du bruger eksterne salgsagenter eller interne sælgere kan det være godt med et effektivt og gennemsigtigt system, som gør det muligt nemt at administrere salgsagenter og få overblik over deres salg.

Du har måske allerede et granul i din Microsoft Dynamics NAV som gør det nemmere at administrere dine salgsagenter her. Du har sikkert også en webshop, hvor du sælger dine produkter til kunderne. Men salgsagenten skal stadig oprette ordrerne manuelt hjemme på kontoret, og de har svært ved at være fleksible i mødet med kunden.

Med en administration i Magento, kan dine salgsagenter selv oprette en kurv med produkterne i webshoppen, sende et link til kunden og eventuelt give et tidsbegrænset tilbud.

 


Funktioner til dig og dine salgsagenter

Med en B2B portal, samt en udvidet administration i Magento, kan vi kan give dig følgende funktioner til at håndtere sælgere og salgsagenter.

  • Du kan nemt oprette, se, ændre og slette salgsagenter.
  • Mulighed for at bestemme provisionsprocent for hver enkelt salgsagent.
  • Mulighed for at godkende provision for hver enkelt salg.
  • Salgsagenterne kan selv oprette kunder.
  • Salgsagenterne kan oprette ordrer for deres egne kunder.
  • Salgsagenterne har eget login med adgang til produkterne i webshoppen.
  • Mulighed for at give kundespecifikke priser.
  • Mulighed for at se ordrer for hver enkelt salgsagent.
  • Oversigt over salg i bestemte tidsperioder.
  • En skræddersyet menu, hvor salgsagenterne har adgang til egne kunder, ordrer og salg.
  • Statistik på individuelle salgsagenter, så du eksempelvis kan beregne provision.
  • Salgsagenter kan knyttes til kreditorposter, debitorposter, vareposter, salgsposter og ressourceposter.

Derudover kan vi opsætte et ekstra Extension i din Magento shop, som giver dine sælgere mulighed for nemt at sende deres kunder en PDF med ordrebekræftelser, faktura, kreditnota, tilbud, kontoudtog eller rykkere.

Læs mere her: B2B løsninger

 


 

Eksempel- dentalbranchen

Din virksomhed sælger dentalvarer til tandlæger. Maskiner, sprøjter, handsker, desinfektion osv. Du har salgsagenter ansat til at lave opsøgende salg hos tandlægeklinikkerne.

Med en administration skræddersyet til at håndtere salgsagenterne og deres kunder bliver hele købsprocessen meget nemmere. Salgsagenterne kan nu sidde ude ved tandlægerne på klinikken og lægge produkterne direkte i kurven via en B2B portal. Salgsagenten opretter tandklinikken som kunde i Magento og tandklinikken kobles automatisk til salgsagenten. Når mødet på tandklinikken er afsluttet kan salgsagenten oprette et link til kurven, som kan sendes til tandlægen. Der kan eksempelvis gives en tidsbegrænset rabat på ordren.

Tandlægen åbner linket og kurven genereres i Magento på ny. Ordren kan nu gennemføres.

Du og din salgsagent kan efterfølgende se at salget er gennemført i Magento, og du kan godkende hans provision.

 


 

Unikke produkter

 

Sælger din virksomhed unikke produkter som eksempelvis tryksager eller unikke gardinløsninger, har din salgsagent mulighed for at oprette produktet for kunden i Magento og lade kunden selv købe produktet senere.

Vi har udviklet en funktion, der gør det muligt at skabe et link til indkøbskurven som kan sendes til kunden.

På den måde skal kunden ikke ind og genskabe det unikke produkt på webshoppen selv. Når kunden trykker på det tilsendte link bliver det unikke produkt genskabt i kurven på webshoppen. Kunden har efterfølgende adgang til at købe produktet direkte via din webshop.

 

Eksempler på løsninger