10 funktionaliteter, du bør overveje i din B2B webshop

Har du spørgsmål til os?

Ring på +45 28 91 27 23 eller send en mail til hermes@droppinstudio.dk

Hermes Honey-Bird Yokhana

Kontaktchef / Partner

ceo-img

I E-handels branchen er der megen fokus på handel direkte med forbrugerne. Konverteringsrater, SEO, call to action og andre begreber i branchen er gode til at indfange forskellige dele af handlen mellem virksomheder og forbrugere.

E-handel handler i sådan en terminologi om at friste forbrugeren til at købe nogle bestemte varer, klikke nogle bestemte steder og falde over nogle bestemte sider frem for andre.

Derfor er der nogle funktionaliteter på en B2C webshop, som gør, at den henvender sig specielt godt til forbrugere. På samme måde er der også nogle funktionaliteter, som en B2B webshop bør tilbyde, for at imødekomme B2B kundernes behov og give dem en lettere købsproces.

Forbrugere skal fristes, forhandlere skal imødekommes

Dine B2B kunder skal ikke nødvendigvis fristes til at handle. De skal heller ikke nødvendigvis overbevises om, at dine produkter er af høj kvalitet, eller have muligheden for at læse om din forretnings historie. Dine B2B kunder skal have nogle andre muligheder. Vi giver dig her 10 B2B funktionaliteter, som du bør implementere, når du skal have udviklet din webshop.

  1. Genbestilling af ordrer
    Mulighed for at forhandleren kan genbestille ordrer baseret på hans historik.
  2. Rabatter
    Mulighed for at få rabatter i forskellige situationer.

    • Engagement – Jo mere kunden har handlet på årsbasis, des mere rabat opnår han.
    • Ordrestørrelse – Jo større ordre, des større rabat.
  3. Visning af lagerstatus
    Eksempelvis mulighed for at give forhandleren besked, når produkter, han har vist interesse for, er tilbage på lager.
  4. Alternative produkter
    Mulighed for at vise alternative produkter i tilfælde af, at en vare ikke er på lager.
  5. Reservation
    Mulighed for at dine forhandlere kan reservere varer, du har eller får på lager.
  6. Tilpasset design
    Tilpasset design skrællet ind til benet, så kun de væsentligste funktioner er tilgængelige.
  7. Varenummerbestilling og –søgning
    Mulighed for at forhandleren kan søge på og bestille produkter via produktets SKU og desuden nemt få vist produkter, der indgår i hans ordrehistorik.
  8. Kundegrupper
    Nem håndtering af kundegrupper, som eksempelvis internationale kunder og deres specifikke priser.
  9. ERP-integration
    Stærk ERP-integration, som eksempelvis gør det muligt at koble dine forhandleres analoge salgskanaler på dit økonomisystem og stadig have et opdateret lager og ordresystem.
  10. PDF-streaming af faktura
    Mulighed for at forhandlerens fakturaer, nye som gamle, streames til webshoppen direkte fra dit ERP-system.

Der er mange besparelser at hente ved at bygge en webshop, der henvender sig specielt til dine B2B-kunder. Det letter hele indkøbs- og ordreprocessen for dig selv såvel som dine kunder og sparer dig dermed for både tid og penge. Overskud, som du eksempelvis kan bruge på at friste dine forbrugere til at handle på din B2C storefront.

Læs mere om vores B2B løsninger her